Avatar billede cka Nybegynder
17. juni 2003 - 14:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kryptering af bærbar

Hej i gruppen

Jeg står og skal have data på min bærbar krypteret. Jeg har dog ikke besluttet om det skal være fil kryptering eller HD kryptering. Hvis jeg bruger NTFS kryptering, kan jeg så sikre hele HD også OS eller hvad. Hvilke programmer vil I forslå til HD kryptering med måske BOOT verificering. Findes der Hardware som skan lave denne kryptering.?

Håber at I kan komme med nogle gode svar.
Avatar billede hcm Nybegynder
17. juni 2003 - 14:09 #1
Jeg har Safeguard Easy installeret på min bærbare. Det er harddisk kryptering kombineret med boot password. http://www.utimaco.com/eng/content_products/sg_easy.html

Der er nogen udfordringer med NTFS kryptering, som f.eks: "if an encrypted file is copied or moved to a medium that doesn’t support this attribute, such as a floppy disk, a FAT partition, or even an older NTFS partition, the encryption is removed. "
Du kan læse mere her: http://www.brienposey.com/kb/working_with_ntfs_encryption.asp
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juni 2003 - 14:09 #2
Der findes hardwareløsninger, men de er MEGET dyre, og giver kun lidt forbedret sikkerhed, det vil jeg ikke anbefale at du kikker på. Der er, som jeg ser det to muligheder, enten bruger du windows EFS (win 2000 og XP) eller også bruger du PGP fre www.pgpi.org
Avatar billede cka Nybegynder
17. juni 2003 - 15:58 #3
hcm>> syntes ikke at dit link virker
Hvor har du evt købt dit program henne
Avatar billede hcm Nybegynder
17. juni 2003 - 18:22 #4
hmmm. Her er et der virker http://www.comsecent.com.au/sge.htm

Jeg har det gennem mit firma, men det kan købes hos www.ravenholm.dk.
Mon ikke man kan finde en enkeltbruger version et sted?
Avatar billede hcm Nybegynder
19. juni 2003 - 09:47 #5
Takker for point. Bliver det løsningen du vælger?
Avatar billede mallus Nybegynder
18. september 2003 - 23:39 #6
Man kan downloade et gratis harddiskkrypteringsprodukt fra
http://www.ce-infosys.com.sg/CeiHome.asp .
Jeg har krypteret hele min harddisk med og det spiller bare. Understøtter NT, Win2000 og XP.