Avatar billede charley Nybegynder
04. december 2000 - 14:08 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Generere meny utifra filer

Hei.

Jeg holder på å lage en side til min svoger. I den forbindelse ønsker jeg å lage en meny som genereres automatisk. En lang forklaring:

Har en katalog med f.eks. 10 filer (html). Ønsker en asp som lager en meny basert på disse filene. F.eks.

Har disse filene: Aarsberet 2000.html, Aarsberetning 1999.html ....

Menyen skal da se slik ut:

Aarsberetning 1999
Aarsberetning 2000
etc...

Noen som kan hjelpe?

Hilsen Charley
Avatar billede mape Nybegynder
04. december 2000 - 14:26 #1
Du må kunne bruge Server.CreateObject(\"FilesystemObject\").
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
04. december 2000 - 15:14 #2
Netop mape

Du skal lægge dine html filer i en folder, f.eks. C:\\inetpub\\wwwroot\\beretninger\\
og så laver du noget i stil med:

Function lavMenu(folder)
Dim fso, fldr, fc, f, s
Set fso = CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")
Set fldr = fso.GetFolder(folder)
Set fc = fldr.Files
s = \"<b>Min menu:</b><br>\"
For Each f In fc
  s = s & \"<a href=\'\"
  s = s & fldr.Name & \"/\"
  s = s & f.Name
  s = s & \"\'>\"
  s = s & f.Name
  s = s & \"</a><br>\"
Next
lavMenu = s
End Function

Response.Write lavMenu(\"C:\\inetpub\\wwwroot\\beretninger\")
Avatar billede charley Nybegynder
04. december 2000 - 16:36 #3
Jeg kom frem til noe lignende utifra Mape sitt svar. Det eneste problemet er at jeg har måtte bruke en fast path (samme som du gjør med c:\\inetppub.....) Klarer ikke å få den til å virke med URL eller virtual. Noen forslag?

I øvrig, takk for all god hjelp
Avatar billede martens Guru
04. december 2000 - 21:40 #4
Det er sgu da smart lavet .....
Avatar billede nlunn Nybegynder
04. december 2000 - 23:23 #5
Du kan godt gøre det ud fra en virtuel sti. Hvis du ved hvor de ligger i forhold til roden af dit site.
Eks.

\'vituel path
path = \"/beretninger\"
fullpath = Server.MapPath( path )
Response.Write lavMenu( fullpath )
Avatar billede martens Guru
06. december 2000 - 22:20 #6
det blev det sgu ikke ringere af....

mvh martens