Avatar billede ploughgaard Nybegynder
16. juni 2003 - 22:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Adgang til Registry for ordinær bruger

Jeg leder efter en metode til at hente oplysningen DefaultUsername fra registry. Jeg kan som administrator godt køre min applikation og få at vide hvad jeg er logget på som, men hvis jeg tester med en alm. bruger (medlem at gruppen User på min maskine) så får jeg at vide at jeg ikke har den fornødne adgang. Jeg bruger vedlagte kode:

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
Dim f As New RegistryPermission(RegistryPermissionAccess.Read, "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon")
        Dim rk As RegistryKey = Registry.LocalMachine.OpenSubKey("SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon", True)

MsgBox(rk.GetValue("DefaultUserName"))

End Sub

Er der nogen der har en ide til hvordan jeg får givet applikationen de rigtige rettigheder til at læse i Registreringsdatabasen??
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juni 2003 - 13:21 #1
Prøv at kikke på http://www.regedit.com det er et rigtigt godt ressourcesite for registreringsdatabase hacking
Avatar billede ploughgaard Nybegynder
17. juni 2003 - 14:45 #2
Det er ikke så meget information om Reg.db. jeg søger. Jeg ved godt hvilke data jeg vil have fat i fra databasen, men jeg har problemer med få givet en ikke administrator rettigheder til at læse nøglerne. Jeg kan ikke finde vb .Net eksempler på regedit.com.
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. juni 2003 - 17:46 #3
Ser om jeg kan finde noget der kan bruges
Avatar billede ploughgaard Nybegynder
25. juni 2003 - 09:17 #4
Jeg lukker spm. igen