Avatar billede maro Nybegynder
16. juni 2003 - 15:33 Der er 2 kommentarer

Faxmodem m.m.

Goddag,

Jeg vil sætte et faxmodem op på en Linux-maskine.

Der er en række punkter som står ret uvist for mig:

Hvilket faxmodem bør jeg vælge? Det skal bruges i en mindre virksomhed, tilsluttes en ISDN-linje og selvfølgelig være Linux-kompatibelt.

Jeg har fundet et program ved navn efax, som ser udemærket ud. Men findes der bedre alternativer?

Hvordan bliver Windows-klienterne i stand til ar benytte faxen? Kan den slags deles med Samba eller noget tilsvarende?
Avatar billede thill Nybegynder
23. juni 2003 - 00:04 #1
Linux Fax Server setup i HW/Printer sektionen... Hmmmm
Anyhu..
Modem : Du bør chekke din linux's versions "Hardware Compatibility" list.
Ellers kan du benytte stort set hvilket som helst modem via linux's "Generic" driver. Køb evt et der har været på market i et stykke tid.
Software : mgetty + sendfax ( http://wais.leo.org/~doering/mgetty/ (setup mm))
Deling : du bruger bare SAMBA til at share modemet til dine Window$ klienter.
(http://samba.anu.edu.au/samba/)
Avatar billede thill Nybegynder
12. september 2003 - 09:23 #2
Har du fået det til at virke?