Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2003 - 14:48 Der er 20 kommentarer

Internet projekter!

Jeg har tit tænkt på om der ikke er nogle her på eksperten der er interesseret i at bruge sine programmeringsevner på at starte en fælles side op. Hermed mener jeg også være med til at komme med idéer til et projekt der jo skal baseres på fællesskab.

Jeg leder efter en der tror på man stadig kan lave internet "succeser". Hermed ikke sagt man bliver millionær på en weekend, men med tiden i henhold til den arbejdsbelastning der er i projektet kan tjene mere eller mindre på siden.

Forklaringen på hvorfor jeg så ikke selv går i gang med at lave er side er ret enkel. Jeg har ikke forstand på programmering og databaser. Hvad jeg så kan bidrage med er:
Designdelen og opsætning, idéer og ikke mindst være med i fællesskabet om driften og fremtidig vedligeholdelse af siden.

Jeg har da nogle idéer, men vil gerne udtænke dem i fælleskab, med en der er virkelig interesseret i at være med i et projekt, og så dermed også kan bidrage til sidens funktioner og dermed sætte succeskriterier. Min overbevisning om en internetsucces er (nok rimelig logisk i dag), at lave en side, der så vidt muligt passes af brugerne selv - men jo alligevel vil kræve noget af dig og mig, for at kunne skabe indtægt.

Rait
Avatar billede askhoej Praktikant
16. juni 2003 - 14:55 #1
Kan du ikke fortælle lidt mere om dig selv? baggrund, uddannelse og alder?

/askhoej
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2003 - 15:08 #2
Joe, jeg er 27 år og uddannet civiløkonom.
Avatar billede askhoej Praktikant
16. juni 2003 - 15:11 #3
Okay, lyder fornuftigt - skal projektet være et fuldtidsprojekt?
Avatar billede giang Nybegynder
16. juni 2003 - 15:20 #4
Jeg driver en virksomhed, hvor det væsentligste forretningsområde er drift af hjemmesider (og salg af annoncer på disse). Jeg driver (i samarbejde med forskellige partnere) bl.a. følgende websites:

www.webopskrifter.dk
www.vittighed.dk
www.webhostpriser.dk
www.internetplads.dk
www.the-gif.dk

Der er flere andre sites på vej, og med et stigende antal arbejdsopgaver og hastig vækst, kan jeg godt bruge nogle hjælpere.
Jeg har som sagt flere projekter under opsejling, og jeg fortæller gerne mere om disse projekter (via mail).

Hvis du/I er interesseret kan jeg kontaktes på admin@webopskrifter.dk. Skriv lidt om dig selv, dine idéer og hvad du kan bidrage med.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2003 - 15:22 #5
Der er ikke noget jeg hellere ville end at kunne leve af at drive en hjemmeside, da jeg har stor interesse for dette medie. Men selvom jeg tror på det stadig kan lade sig gøre at lave penge på nettet - ihvert tilfælde på sigt, så skal siden jo have en hvis størrelse før man kan basere sin økonomi på denne. Jeg mener at det er muligt at lave projekter der i vis grad kræver arbejde i henhold til siden succes - fx er det jo ikke interessant at sælge bannerannoncer første dag - men først når vi har en 30.000-40.000 besøgende om dagen :-). Selvfølgelig vil det kræve en masse tid i starten for at få lavet siden (skal jo være en kvalitetsside, men høj standard fra starten). Om det skal være et fuldtidsprojekt?. Ikke I starten, men dermed mener jeg at der skal satses på det, og dermed bruges meget tid for begge parter på projektet. Modsat det skal ikke være et fritidsprojekt, men skal startes i troen på det kan give afkast og dermed blive et fuldtidsprojekt.
Avatar billede askhoej Praktikant
16. juni 2003 - 15:27 #6
rait >> okay, jeg vil da gerne høre lidt om dine ideer og jeg har da også et par enkelte selv. Kort om mig selv så er jeg 24 år og uddannet IT Ingeniør, arbejder til daglig som .NET udvikler i et københavnsk direct marketing og internetbureau.

mail: admin@googol.dk

/askhoej
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2003 - 15:28 #7
giang >> hensigten med dette indlæg er for mig ikke at starte projekter bare for at starte noget. Jeg mener at kunne bidrage med noget til et fælles projekt som en anden person, med programmør og databaseevner har interesse i at kaste sig ud i.

Kan du da tjene penge på de sider du har kørende nu (med de besøgstal og danban annoncer)?
Avatar billede giang Nybegynder
16. juni 2003 - 15:36 #8
rait>> Jeg havde da heller ikke forestillet mig at du ville "starte projekter bare for at starte noget".
Jeg er ikke i tvivl om at du har noget at bidrage med.

Jeg har kompetencer indenfor bl.a. programmering i PHP/MySQL.

Jeg vil helst ikke kommentere min virksomheds økonomi i dette forum, men vil blot nævne at jeg forventer et stort indtjeningspotentiale for mine "produkter".

Du må meget gerne sende en mail til mig, om dine idéer. Så kan vi sikkert godt finde ud af noget.
Avatar billede giang Nybegynder
16. juni 2003 - 15:39 #9
30.000-40.000 besøgende om dagen er meget ambitiøst. Det er 3-4 gange så mange brugere som her på Eksperten. Mindre kan vel også gøre det.
Avatar billede askhoej Praktikant
16. juni 2003 - 15:41 #10
Hvis nu målgruppen er skandinavien eller europa så er det vel ikke urealistisk.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2003 - 15:45 #11
Det var ment som for at give forståelse af jeg ikke er interessret i at starte noget der ikke har mulighederne for at blive til noget seriøst (der er jo ingen garanti). Om mine idéer og dem jeg kan finde i samarbejde med andre, har et ordentligt potentiale til at blive til en færdig side vil dialogen mellem os vise.
Avatar billede giang Nybegynder
16. juni 2003 - 15:45 #12
Nej, det er ikke urealistisk. Min pointe var blot at det er muligt at skabe en forretning med et mindre besøgstal.
Avatar billede agermose Nybegynder
16. juni 2003 - 16:23 #13
Vi kan også være interesseret - kan kontaktes på jan@topix.dk
Avatar billede cyigen Nybegynder
16. juni 2003 - 17:43 #14
Er meget interesseret - kontaktes per msn/mail: invipun@hotmail.com

erfaringer indenfor asp, javascript og standart design opbygning (html, css)
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. juni 2003 - 19:15 #15
det lyder meget spændende jeg kan kontaktes på Martin@pezzo.dk vi har kompentencer inden for ASP og en del andet
Avatar billede sub_zero Nybegynder
05. juli 2003 - 02:36 #16
Ja rait, dér tændte du oss godt nok mig ;-)
Har erfaringer med html, css, php, mysql, access, asp - og en smule javascript.
Jeg kan kontaktes her:
kenneth-fuglsang@pc.dk
icq: 115251242
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
05. juli 2003 - 03:22 #17
Bliver også inspireret af at læse denne tråd. Jeg har nogle gode ideer, der  efterhånden ligner små koncepter, men som jeg har svært ved at få gang i selv. Måske noget matcher? I hvert fald deler jeg gerne ud af dem i håbet om at få bragt dem "til live" Mit nick burde associere til noget af det....

reklamefri@faelles.net
Avatar billede sub_zero Nybegynder
05. juli 2003 - 11:14 #18
reklamefridk: Du skal da være velkommen til at kontakte mig, så kan vi snakke om det ;-)
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2003 - 13:34 #19
er du/i nået videre i forløbet, ellers ville jeg da gerne høre lidt mere, da jeg kunne være interesseret i dette.

mail: info@questis.dk

mvh.
Questis
Avatar billede areon Nybegynder
24. november 2004 - 16:33 #20
Jeg ved godt jeg bryder samtalen helt, MEN føler at der her i denne forumtråd er samlet en flok Kreative individer.

Jeg driver til dagligt et Danskejet Webbureau i Bulgariens hovedstad Sofia. Hertil har vi lanceret et webportaler hernede og har 2 nye kommende i begyndelse af næste år. Jeg ville være interesserede i Fulde konceptbeskrivelser som ville passe ind på det ikke så etablerede internetmarked MEN meget dynamisk og teknologisk udviklet. Vi har hernede adgang til samme teknologiske muligheder som netudviklere derhjemme så i denne katergori er der ingen begrænsninger.

Virksomheden hernede kunne have interesse i at finansiere samt aflønne individer for gode (Gennemarbejdede)ideer samt etablering af fremtidige samarbejder eller stillinger.

Ser frem til at høre fra jer, hvis interessen kunne være der.

Med venlig hilsen
Jack - Nightlife@abv.bg