Avatar billede drakwing Nybegynder
16. juni 2003 - 12:36 Der er 4 kommentarer

CType(e.Item.FindControl) som hidden field

Fik hjælp til at overføre data fra en datagrid til en rutine ved at bruge

(CType(e.Item.FindControl("HerErMinData"), TextBox)).Text

problemet ved denne måde er dog at de data der skal gøres tilgængeligt i min funktion skal være synlige når min datagrid bliver skrevet - hvilket ikke er særligt hensigtsmæssigt.

jeg har prøvet at give den textbox hvor data kommer fra visible="false" attribute som her.

<asp:textbox id="HerErMinData" runat="server" value='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "HerErMinData") %>' readonly="true" visible="false">

men hvis man gør det bliver der ikke overført data til min sub = (CType(e.Item.FindControl("HerErMinData"), TextBox)).Text er altså tom

jeg har også prøvet med label istedet for textbox, men kan heller ikke få det til at virke.

er der nogen (der er der jo nok) der kan hjælpe mig ?
Avatar billede quaser Nybegynder
24. juni 2003 - 16:24 #1
Gem dine data i Viewstate istedet.

I c# vil det være :
Ved gem:
DataObject myData = new DataObject();
ViewState["HerErMinData"] = myData;

Ved hent:
DataObject myData = new DataObject();

En anden ting, hvilken form for information drejer det sig om og skal det være per row i dit datagrid?
Avatar billede drakwing Nybegynder
24. juni 2003 - 18:19 #2
der er kun en row i mit datagrid, så det er vel pr. column
Avatar billede drakwing Nybegynder
24. juni 2003 - 18:21 #3
jeg har en datagrid som består af feks. et id nummer som skal bruges i en anden rutine når man klikker på en linkbutton, problemet er at det ikke KUN er id værdien der skal tages med, men også nogle andre
Avatar billede quaser Nybegynder
26. juni 2003 - 11:16 #4
Hvis du kun har en row vil jeg da foreslå at du går væk fra et datagrid.

Ved du altid hvor mange columns du har?