Avatar billede oleeskimo Nybegynder
16. juni 2003 - 00:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Porte til MSN

Hi, har problemer med at sende over Msn nogle gange gider den ikke andre gange går det bare mega slow ? nogle der kan sige hvilke porte man skal åbne i routeren for at fikse det ? Det drejer sig om en Dlink di 704-p  router ???
Og hvis i kan forklare det meget grundigt , jeg er så dårlig til det der router fis
Avatar billede dingemann Novice
16. juni 2003 - 00:24 #1
Jonathan Kay som er MVP'er i MSN og Windows Messneger(http://mvp.support.microsoft.com/) har lavet et site hvor han beskriver hvilke porte der skal åbnes. Det er godt nok en software-firewall men du kan ihvertfald læse dig til portene :D http://messenger.jonathankay.com/allsteps.aspx?ID=16

Håber det hjalp lidt :D
Avatar billede rotne Nybegynder
16. juni 2003 - 16:01 #2
Jeg har ikke tidligere kunnet overføre filer til folk med router, medmindre jeg kørte uden om min egen router (DI-604). Men med MSN Messenger 6.0 (beta) virker det bare. Jeg har ikke skullet åbne porte.
Avatar billede vegas-the_gambler Nybegynder
16. juni 2003 - 18:44 #3
Du kunne jo update firware'en på routeren... Her er et link til alle D-Link's router, men for gud's skyld vælg / læst readme og find den der passer til din router.. Jeg updatede firmware'en på min D-Link 604 router nettup fordi jeg ikk kunne tale og sende over msn messenger også uden at åbne nogle porte... Pørv det, det virker.. Her er linket.. http://tsd.dlink.com.tw/info.nsf/download%2FInternet+Gateways?OpenView&Start=1&Count=30&Expand=7#7
Avatar billede sweepe Nybegynder
16. juni 2003 - 18:49 #4
Jeg har samme erfaring som rotne... Med den nye MSN Messenger 6 (Stadig Beta) kører det bare. Og jeg har også en switch med firewall som aldrig er blevet rørt ved (Åbnet porte Etc). Så prøv da at downloade den nye Messenger..
Avatar billede sweepe Nybegynder
16. juni 2003 - 18:50 #5
Avatar billede sweepe Nybegynder
16. juni 2003 - 18:50 #6
Har dog lige læst at Microsoft fraråder at bruge 6'eren før at den er i Final version, men alle jeg kender har ikke haft nogle probs med den.
Avatar billede rotne Nybegynder
16. juni 2003 - 21:16 #7
D-Links support meddeler, at UPNP-support er "ordnet" i nye firmware versioner til DI-604 routeren. Man kunne jo tjekke, om det også gjaldt for 704'eren. Men igen - alle problemer forsvandt for mig, da jeg fandt Messenger 6.0. Og bortset fra, at den har logget mig af et par gange, virker den fint nok.

Ellers er D-Links support altså meget flinke.
Hotline på Tlf: 72 27 42 00 Hverdage 0800 - 2000
Avatar billede sweepe Nybegynder
16. juni 2003 - 23:12 #8
Og så fuld point til en der ga' dig 100% rigtigt svar?
Avatar billede sweepe Nybegynder
16. juni 2003 - 23:13 #9
MENTE: Og så fuld point til en der ikke ga' dig 100% rigtigt svar?
Avatar billede oleeskimo Nybegynder
17. juni 2003 - 00:00 #10
Hey slap da lige AF du jeg kunne ikke andet det fuckede:/ elelrs skulle de have været fordelt
Avatar billede dingemann Novice
17. juni 2003 - 00:07 #11
ikke for at blande mig, og der findes sikkert mange andre metoder end mine, men jeg plejer altid at blive eninge med folk (de får spørgsmål jeg nu har stillet) om hvor mange point de skal ha' hver og så beder jeg dem, som jeg kunne bruge erfaringer eller noget fra, om at lægge et svar og så giver jeg point som aftalt.

så hvis du kunne bruge noget fra sweepe så ville det nu ikke ha været et problem at bede ham om at lægge et svar og så fordele... men du gjorde hvad du mente var rimeligt og hvis sweepe var på afveje er det vel fair nok =)
Avatar billede rotne Nybegynder
17. juni 2003 - 08:04 #12
Men fik du det til at virke med nyere firmware?
Jeg har foreslået D-Link, at den danske D-Link hjemmeside bliver opdateret med nyere firmware, efterhånden som versionerne virker i DK.
Avatar billede sweepe Nybegynder
17. juni 2003 - 09:40 #13
Dingelmann -> Præcis sådan det burde gøres. Og han har da tydeligvis brugt noget jeg har skrevet (Eller Rotne). Men der er ingen af os der har fået point.