Avatar billede poul-m Nybegynder
04. december 2000 - 10:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Timer ud

Hejsa!
Jeg er lige begyndt at lege lidt med en SQL  Server 7. Nu har jeg fundet ud af connecte (http://www.eksperten.dk/spm/35874), men kommer aldrig rigtig i kontakt, da den timer ud! Er der noget, der skal sættes op nogen steder. Hjælp! - jeg har kun 14 dage tilbage af min trial licence :-)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
05. december 2000 - 01:06 #1
Skal jeg ikke lige svare på spm 35874, det kan være at det hjælper:

Du siger \"SELECT * FROM kategori\", det vil sige vælg alle kolonner fra tabellen kategori.

Og så diger den at kategori er et \'invalid object name\'. Det vil sige at der ikke er en table der hedder kategori.

Er det din kolonne der hedder kategori?

Så beder du om at få vist rs(0), det vil sige værdien der står i kolonnen der hedder 0. Men hedder kolonnen det?

Og så skal kolonnens navn stå i anførselstegn, sådan:

response.write rs(\"0\")&\"<br>\"

Har jeg ret i at du har byttet om på tabelnavne og kolonnenavne?
Avatar billede poul-m Nybegynder
05. december 2000 - 12:59 #2
1. Ja, tabellen hedder kategori
2. Du kan henvise til kolonnenummeret i db´en (startende med 0). Når du gør dette, skal det IKKE være rs(\"0\"), men rs(0).
Så du har desværre ikke ret i noget :-)
Er der ikke andre, der har en ide?
Avatar billede poul-m Nybegynder
05. december 2000 - 13:00 #3
pis! Det skulle have været afvist det svar!
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
05. december 2000 - 23:47 #4
Det var ikke for at virke klog, jeg troede nok du vidste lidt mindre end du gør.

Men du tage nu også fejl: Den siger faktisk at \'kategori\' ikke er navnet på en tabel i databasen. Jeg ved ikke hvorfor.

Ang. connectionstring: Jeg bruger denneher:
\"Provider=SQLOLEDB;Data Source=127.0.0.1;Initial Catalog=payday;User ID=sa;password=\"

Det er fordi jeg ikke bruger odbc, har ikke sat mig særligt ind i det, men den virker for mig.

Ifølge litteraturen kan du ikke være sikker på rækkefølgen af hverken kolonner eller records, hvis du ikke angiver den selv. Derfor er \'rs(0)\' ikke en god ide i forbindelse med \'*\'. Men igen troede jeg at du vidste mindre end ... :o)

Får du nogetsomhelst ud af den connection? Du siger at den virker. Det der timer ud er vel asp\'en.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
05. december 2000 - 23:49 #5
du får lige de 30 point tilbage:
http://www.eksperten.dk/spm/36896
Avatar billede poul-m Nybegynder
06. december 2000 - 13:14 #6
Hej
rs(0) er bare en test, jeg skal bare have ET ELLER ANDET ud :-)
HAHA har lige set at det slet ikke var SQL severen der var problemet! Jeg havde vist fokuseret lidt for meget på dataadgangen -  havde en grim fejl på siden (en uendelig løkke!) hehehe
Jeg opretter lige et nyt spørgsmål, så du kan få nogle point (selvom jeg måske ikke fik et svar, så skal du ihvertfald ha for at jeg har spildt din tid)