Avatar billede coolcoder Nybegynder
15. juni 2003 - 19:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

gåseøjne i input-text value

Er der ikke lige en der ved hvordan man kan escape gåseøjne i HTML??

Ret træls at der kun vises den første del af value'en. Vil gerne have følgende kode til at skrive >indhold af "felt1"< i et inputfelt

<input name=felt1 value="indhold af "felt1"">

(og nej, jeg gider helst ikke udfylde feltet vha Jscript)

Tak for hjælpen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. juni 2003 - 19:28 #1
<input name=felt1 value="indhold af &quot;felt1&quot;">
Avatar billede Slater Ekspert
15. juni 2003 - 19:28 #2
Der er kun den mulighed at bruge single-quote i stedet altså:

'-tegnet

<input name=felt1 value='indhold af "felt1"'>
Avatar billede Slater Ekspert
15. juni 2003 - 19:28 #3
lol ... ja okay, erik har ret - det er også en mulighed jeg ikke lige tænkte over.
Avatar billede coolcoder Nybegynder
15. juni 2003 - 19:32 #4
takker for hjælpen til begge!! Jeg bruger Eriks løsning (og slår mit hoved hårdt ned i tastaturet over at have glemt denne simple løsning - si' det venligt ikke til min chef *gg*)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. juni 2003 - 20:20 #5
Bruger man PHPs HtmlEntities eller ASP/VBs Server.HtmlEncode får
man netop oversat " til &quot;

Ehm, hvem er din chef ?  ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. juni 2003 - 20:21 #6
PS: og en "vis kilde" på eksperten.dk kunne også have inspireret dig...
Avatar billede coolcoder Nybegynder
15. juni 2003 - 21:08 #7
hov hov du! Ikke så fræk ;)

Jeg tænker bare ikke så hurtigt efter et helt døgn med LeMans og så bli'r man jo for doven til at slå en hel masse op... især når eksperten er så nemt :-D