Avatar billede drakwing Nybegynder
15. juni 2003 - 09:34 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Overføre variabler fra Datagrid til en Sub

Jeg har en Datagrid hvor jeg skal have overført flere variabler (som kommer fra en db og bliver udskrevet i min datagrid) til en SUB Rutine, ved klik på en Button med en "onclick" event på.

Jeg har prøvet at lægge mine variabler i både asp:label og i et input text felt, men det virker ikke.

Lidt hjælp ?
Avatar billede burningice Nybegynder
15. juni 2003 - 11:18 #1
dvs. at du altså skal have overført det som står i dit dg, til en sub ?

Hvordan ser din OnClick-rutine ud?
Avatar billede drakwing Nybegynder
15. juni 2003 - 11:55 #2
Ja det er lige netop hvad jeg skal

her er min forløbige rutine

Public Sub AddToBasket(Src As Object, Args As CommandEventArgs)

    ':::::::::::::::::::::::::Her en en dns-less connection
    Dim sConnectString = "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};Server=localhost;Database=DemoShop;Option=16834"
    Dim MyConnection As New OdbcConnection(sConnectString)
    MyConnection.Open()

    '::::::::::::::::::::::::::SQL string til at tilføje varene til kurven
    'Dim NavnColumn as TableCell = e.Item.Cells(1)

    Dim MySQLstr2 As String = "INSERT INTO basket (basketid,navn) VALUES ('" & Session("BasketID") & "' , '" & Request.Form("Name") & "')"

    Response.write(MySQLstr2)

    '::::::::::::::::::::::::::Skriv den nye Record til databasen
    Dim MyOdbcCommand = New OdbcCommand(MySQLstr2, MyConnection)
    MyOdbcCommand.ExecuteNonQuery()
    MyConnection.Close()
End Sub
Avatar billede drakwing Nybegynder
15. juni 2003 - 12:02 #3
det er Request.Form("Name") der skal tages fra mit DG
Avatar billede burningice Nybegynder
15. juni 2003 - 12:10 #4
prøv

Dim Navn as String = CType(e.Item.FindControl("Name"), TableCell).Text
Avatar billede drakwing Nybegynder
15. juni 2003 - 12:11 #5
Name 'e' is not declared.
Avatar billede drakwing Nybegynder
15. juni 2003 - 12:13 #6
Name er jo bare et input text felt, som får værdi fra DG vha.
<asp:TextBox id="Name" runat="server" value='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "navn") %>' readonly="true"/>

min DG ser sådan her ud

    <Columns>

    <asp:TemplateColumn HeaderText="Produkt Detaljer">
        <ItemTemplate >

            <b><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "navn") %></b><br><br>
            <%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "beskrivelse") %><br><hr>
            Pris : <i><%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "pris") %></i> Dkr.<br>

        <br>

<asp:TextBox id="Name" runat="server" value='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "navn") %>' readonly="true"/> - <Input ID="antal" Type="Text" RunAt="Server" Size="3" Value="1">stk.

        <br>
        <asp:LinkButton id="folderliste" runat="server" OnCommand="AddToBasket">Put i kurv</asp:LinkButton>

        </ItemTemplate >
        </asp:TemplateColumn>
    </Columns>
Avatar billede burningice Nybegynder
15. juni 2003 - 12:18 #7
ah... jamen, så skal det være sådan her

Dim Navn as String = (CType(e.Item.FindControl("Name"), TextBox)).Text
Avatar billede burningice Nybegynder
15. juni 2003 - 12:21 #8
e skal nok lige være Args istedet... (hvorfor bruger du ikke standard-måden at navngive argumenterne på ? sender og e !)
Avatar billede drakwing Nybegynder
15. juni 2003 - 12:25 #9
Public Sub AddToBasket(sender As Object, e As System.EventArgs) ?
giver fejl
Avatar billede drakwing Nybegynder
15. juni 2003 - 12:30 #10
'Item' is not a member of 'System.EventArgs'.
Avatar billede burningice Nybegynder
15. juni 2003 - 12:31 #11
æææææh... hvad blev der nu af den her linje ?

Public Sub AddToBasket(Src As Object, Args As CommandEventArgs)
Avatar billede drakwing Nybegynder
15. juni 2003 - 12:33 #12
troede jeg du skrev jeg skulle lave om ?
Avatar billede burningice Nybegynder
15. juni 2003 - 12:34 #13
okay... lad os tage den helt fra starten...

Du har et datagrid... til den har du en event, OnItemCommand, hvis jeg ikke gætter helt forkert ? i så fald, så skal dine argumenter se sådan her ud:

Sub AddToBasket(sender As Object, e As DataGridCommandEventArgs)
Avatar billede burningice Nybegynder
15. juni 2003 - 12:34 #14
ja.. du skal lave det om, så der stod

Public Sub AddToBasket(sender As Object, e As CommandEventArgs)
Avatar billede drakwing Nybegynder
15. juni 2003 - 12:35 #15
+ det giver jo fejlen

Name 'e' is not declared.
Avatar billede burningice Nybegynder
15. juni 2003 - 12:39 #16
okay...lad os glemme de to sidste indlæg, og tage den forfra igen

Du har et datagrid... til den har du en event, OnItemCommand, hvis jeg ikke gætter helt forkert ? i så fald, så skal dine argumenter se sådan her ud:

Sub AddToBasket(sender As Object, e As DataGridCommandEventArgs)
Avatar billede drakwing Nybegynder
15. juni 2003 - 12:49 #17
BC30408: Method 'Public Sub AddToBasket(sender As Object, e As System.Web.UI.WebControls.DataGridCommandEventArgs)' does not have the same signature as delegate 'Delegate Sub CommandEventHandler(sender As Object, e As System.Web.UI.WebControls.CommandEventArgs)'.
Avatar billede burningice Nybegynder
15. juni 2003 - 12:54 #18
drakwing>> prøv at hjælp mig lidt her, istedet for bare at sætte dig ned og fortvivle over de fejl du får !!

Hvilken event bruger du i dit datagrid?
Avatar billede drakwing Nybegynder
15. juni 2003 - 12:56 #19
ja undskyld (:

<asp:LinkButton id="folderliste" runat="server" OnCommand="AddToBasket">Put i kurv</asp:LinkButton>
Avatar billede burningice Nybegynder
15. juni 2003 - 13:04 #20
oh.. så du har ikke nogen event til dit datagrid?... det skal du, da eventen fra linkbutton vil blive sent videre (BubbleEvent) til det object, knappen er med i, i dette tilfælde dit datagrid.

så du skal have en

      <asp:DataGrid id="ItemsGrid"
          BorderColor="black"
          BorderWidth="1"
          CellPadding="3"
          OnItemCommand="ItemsGrid_Command" <--- den er vigtig
          AutoGenerateColumns="false"
          runat="server">

og så skal du fjerne OnCommand fra din linkbutton, og istedet bruge CommandName... f.eks. CommandName="AddToBasket"
Avatar billede drakwing Nybegynder
15. juni 2003 - 13:08 #21
øhh hvis jeg gør som du skriver der får jeg fejlen

'ItemsGrid_Command' is not a member of 'ASP.default_aspx'
Avatar billede drakwing Nybegynder
15. juni 2003 - 13:16 #22
undskyld hvis jeg er dum
Avatar billede burningice Nybegynder
15. juni 2003 - 16:11 #23
du skal sælvfølgelig huske at oprette en sub der hedder det samme som din OnItemCommand... :)
Avatar billede drakwing Nybegynder
15. juni 2003 - 16:34 #24
Mange tak for hjælpen det var det ! du har gjort det igen !
Jeg lærer det nok engang ;-)

Lav svar og få point //DW
Avatar billede burningice Nybegynder
15. juni 2003 - 16:47 #25
:) Det var godt du fik det til at virke