Avatar billede morpheus73 Nybegynder
14. juni 2003 - 23:15 Der er 4 kommentarer

Dynamiske variabler fra min Database? Execute ell Eval?

Jeg fatter det inte....Jeg har lave følgende meget simple opsætning, men det virker ikke

Jeg prøver at definere variabler udfra database (pr side, derfor dur session og applikation ikke) Den fungerer fint nok med at definere Felterne som en variable, men den vil fanme ikke skrive resultatet i sidste del af execute sætningen.....nogen der kan hjælpe?

    set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
            StrSQL = "SELECT categories.* " _
                              & "FROM categories " _
                              & "WHERE ID = 14"
'  & PageID

            Rs.Open StrSQL, DBCONNECTIONSTRING

Do While Not Rs.EOF
For i = 0 To RS.Fields.Count - 1
valuer = rs(RS.Fields(i).Name)
response.write "value:" & valuer & "<br><br>"
Execute(RS.Fields(i).Name & "=" & Chr(34) & Cstr(valuer) & Chr(34))

Next
RS.MoveNext
Loop
response.write "<br>hurra!" & PageContent
Avatar billede kovalt Nybegynder
14. juni 2003 - 23:52 #1
og Chr(34) indeholder altid en værdi?
Avatar billede morpheus73 Nybegynder
15. juni 2003 - 01:18 #2
well chr34 er istedet for "-tegnet, da nogle af mine variabler er html
Avatar billede morpheus73 Nybegynder
15. juni 2003 - 01:21 #3
jeg fandt dette sprgsml/svar, men det funker ikke rigtigt

:

http://beta.experts-exchange.com/Web/Web_Languages/ASP/Q_20233877.html
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. juni 2003 - 13:07 #4
Det ser da fint ud er du sikker på du har en kolonne som hedder:  PageContent