Avatar billede klausd Nybegynder
14. juni 2003 - 20:09 Der er 1 løsning

Håndtering af billeder i Postgre

Hejsa,
Jeg forsøger at indsætte og trække billeder ud af en postgre database (7.2). Har sat datatypen til bytea, men når jeg trækker den ud kommer der ikke helt noget billede frem.

har forsøgt at unescape det med

function pg_unescape_bytea($bytea) {
        eval("return \"".str_replace('$', '\\$', str_replace('"', '\\"', $bytea))."\";");
    }

Resultatet er dog bare, at jeg i stedet for en underlig streng, får et "dødt" billede.

Nogen forslag ??
Avatar billede searchz Nybegynder
20. juni 2003 - 16:13 #1
generelt er det en dum ide at gemme billeder i en DB, men du har sikkert dine grunde

her er et løsningsforslag:
http://www.faqts.com/knowledge_base/view.phtml/aid/621/fid/16