Avatar billede ravager Nybegynder
14. juni 2003 - 01:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

innerHTML? (Heroes profil)

Jeg spiller et spil, som nogle af jer måske kender: Heroes.dk. Her har man en profil, hvor ens stats automatisk oprettes og man kan så med html-koder, scripts og lignende lave en beskrivelse m.m. Nu er det sådan, at de stats, der kommer på er låste ie. man kan ikke lndre dem, da den kode, man skriver, kun er en del af den samlede profil. Jeg vil gerne have mulighed for at "hente" nogle af de stats ned andet sted i min profil, så jeg evt. kan lave nogle beregninger på det.
Jeg har hørt om noget der hedder innerHTML, som muligvis skulle kunne gøre det. Det er dog ikke lykkedes mig. Nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. juni 2003 - 01:59 #1
Du kan ikke umiddelbart bare hente ting fra en anden side, medmindre du selv har lavet den.
Avatar billede ravager Nybegynder
14. juni 2003 - 02:05 #2
Det er på samme html-side. Jeg skal bare hente nogle af de automatisk oprettede stats og bruge dem andetsteds i samme html-side, så disse vil opdateres automatisk
Avatar billede Slater Ekspert
14. juni 2003 - 02:11 #3
at bruge innerHTML kræver at objektet du henter fra har enten et name eller id.
hvis den hedder <div id="svendbent">1</div>
så skriver du bare

var str = document.getElementById("svendbent").innerHTML;

og så har du hvad der stod i den...
Avatar billede ravager Nybegynder
14. juni 2003 - 14:14 #4
Hmm... det har intet ID, det ligger i en table. Er det ikke muligt at lave noget, så den henter fra en bestemt linje eller noget i den stil?
Avatar billede Slater Ekspert
14. juni 2003 - 15:29 #5
Kun hvis du ved hvilket nummer elementet har.
Dette kode virker kun i Internet Explorer, og jeg ved ikke om det kan omskrives til NN:

// dette skal være "sourceIndex", altså elementets
// nummer i rækkefølgen i dokumentet.
var si = 6;

var str = document.all(si).innerHTML;
Avatar billede skovenborg Nybegynder
14. juni 2003 - 17:50 #6
vel at mærke starter dette sourceIndex med 0 og ikke 1, dvs. nummer 6 i virkeligheden er element nr. 7
Avatar billede ravager Nybegynder
14. juni 2003 - 17:52 #7
Kan jeg få et eksempel? Er det javascript?
Avatar billede Slater Ekspert
14. juni 2003 - 22:59 #8
Ja, det er javascript, og eksemplet skrev jeg faktisk.

her et et lille html-dokument (leger vi):

<html> <-- nummer 0
<head> <-- nummer 1
</head>
<body> <-- nummer 2

<div> <-- nummer 3 - og den du vil hente
Her står noget
</div>

</body>
</html>

hvis du så i Javascript skriver

var str = document.all(3).innerHTML;

så indeholder variablen str: "Her står noget"