Avatar billede gumbert Nybegynder
13. juni 2003 - 23:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til FindWindows, FindWindowEx

I mit forsøg på at få internet explorer til at vise forkert URL har jeg fået følgende forslag.

Du kan også gøre noget nemmere: Lavet et W32 program, der detekterer vinduer på skærmen. Når IE findes, detekteres hvad indholdet er i adresse feltet og derefter skiftes det (hvis det er nødvendig). Dette kan gøres med standard W32 kald (FindWindows, FindWindowEx osv.)
JP

Nu er det bare det at jeg ikke har beskæftiget mig så meget med windowsprogrammering.
  Er der en der kan give en simpel kode der demonstrerer det ovenstående (helst til internet explorer)........
  Groft sagt skal koden indlæse det der står i adresselinien, gemme det i en teksstreng og erstatte det med noget andet (altså på adresselinien) Grunden til at jeg godt vil have det med teksstrengen med er at så har jeg de ting jeg skal bruge.....
Avatar billede bertelbrander Novice
13. juni 2003 - 23:59 #2
Følgende lille C-program modificerer teksten i toppen (og dermed på process linien) for alle programmer der har "Microsoft Internet Explorer" til at stå i toppen, Det kunne måske bruges som en start.
Jeg tvivler på at det har noget fornuftigt formål.

#include <windows.h>
#include <stdio.h>

BOOL CALLBACK EnumWindowsProc(HWND hwnd, LPARAM lParam)
{
  char text[1024], newtext[1024];
  GetWindowText(hwnd, text, sizeof(text));
  if(strstr(text, "Microsoft Internet Explorer"))
  {
    sprintf(newtext, "--%s--", text);
    SetWindowText(hwnd, newtext);
    printf("%s <> %s\n", text, newtext);
  }

  return TRUE;
}

int main(void)
{
  EnumWindows(EnumWindowsProc, 0);
  return 0;
}

At ændre på addresse linien kræver en anelse mere arbejde, og jeg tvivler på at det kan gøres uden at IE. forsøger at hente den side man skriver på addresse linien.
Avatar billede jpk Nybegynder
14. juni 2003 - 12:07 #3
bertelbrander >> Man kan sagtens ændre teksten i adresselinien, uden IE begynder at hente siden.
Avatar billede gumbert Nybegynder
14. juni 2003 - 12:26 #4
Hvordan kan man gøre det. Altså ændre teksten i ardesselinien uden iexplorer henter siden.
Avatar billede gumbert Nybegynder
14. juni 2003 - 12:37 #5
Glem det jeg har fundet ud af det eneste jeg på nuværende tidspunkt har brug for er et program der gemmer teksten i adresselinien (på nuværende tidspunkt: http://www.eksperten.dk/spm/364618) i en teksstreng. (jeg gir 30 point for det)

>>bertelbrander din kode er oss noget jeg skal bruge tak. Hva med et svar??