Avatar billede barwhi Nybegynder
13. juni 2003 - 20:04 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Får kun udskrevet del (255 karakterer) af memo-record-indholdet

Jeg har en memo-record i en tabel i min database, men når den bliver udtrukket bliver der kun udskrevet 255 karakterer???

Jeg henter og udskriver data som angivet nedenfor:
Description = RS("description")
Response.write(description)

Er der nogen, der har en idé om; hvordan det kan være?

På forhånd tak!
/Barwhi
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2003 - 20:07 #1
Du har valgt en felt/kolonne type i databasen, der ikke kan rumme mere end 255 karakterer?
Avatar billede barwhi Nybegynder
13. juni 2003 - 21:22 #2
Nope, hvis det så bare havde været det. Som sagt er recordtypen "memo," hvilket netop gør, at den kan indeholde mere end bare 255 karakterer...
Avatar billede barwhi Nybegynder
13. juni 2003 - 21:24 #3
i øvrigt, så indeholder recorden langt mere tekst end 255 karakterer. Det er bare kun de første 255, der bliver udskrevet på ASP-siden.
Avatar billede barwhi Nybegynder
13. juni 2003 - 21:25 #4
Jeg burde måske også nævne, at der er tale om en Access-database
Avatar billede kovalt Nybegynder
13. juni 2003 - 22:05 #5
hvis du åbner Databasen manuelt og kigger i feltet - står al teksten så i memo-feltet
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. juni 2003 - 22:08 #6
Hvordan skriver du din SQL sætning skriver du
SELECT * FROM tabel

Så prøv at skrive kolonnenavne:

SELECT description, anden_kolonne FROM tabel
Avatar billede barwhi Nybegynder
13. juni 2003 - 22:33 #7
kovalt -> Ja, al teksten står i memo-feltet...

eagleeye -> SELECT DISTINCT description FROM....

Det er simpelthen for mystisk det her???
Avatar billede barwhi Nybegynder
13. juni 2003 - 22:37 #8
Wow, jeg har lige prøvet at fjerne DISTINCT, og nu kom al teksten frem på siden... Så har vi set det med...

Ikke desto mindre, så "SVAR" lige mercur8+kovalt+eagleeye, så får I lige nogle points for Jeres tid...

Venlig hilsen
Barwhi
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. juni 2003 - 22:40 #9
Ok, ;) et svar fra mig.
Avatar billede kovalt Nybegynder
13. juni 2003 - 22:51 #10
ok svar fra mig også :-)
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2003 - 09:17 #11
Ingen til mig.