Avatar billede madsnor Nybegynder
13. juni 2003 - 13:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Wireless adgang via Ethernetporten? Findes der hardware.

Hej!
Findes der en hardware løsning der giver flg. mulighed:
Jeg ønsker at tilslutte en PC (typ. en Laptop) via et krydset kabel til en blackbox der indeholder et ethernet kort og et wireless netkort.
Idéen er at kunne modtage gæster/konsulenter der har deres egen bærbare med, og jeg ønsker ikke de skal have et PCCARD eller USB wireless netkort udleveret hvor der efterfølgende skal installeres drivere til (ikke alle har administrativ adgang på laptoppen).

Adgangstilladelsen til det trådløse net (eller adgang til Access point) sker på basis af MAC adressen...
Avatar billede maniacdog Nybegynder
13. juni 2003 - 13:26 #1
Dvs. du ønsker egenligt at rykke det trådløse netkort ud i den boks så gæsten ikke skal installere en driver?

Hvad er fordelen egentlig i det? Jeg mener gæsten er jo stadig forbundet til boksen med det krydsede kabel og er derved ikke "mobil" på samme måde?
Avatar billede renehinsch Praktikant
13. juni 2003 - 13:46 #2
Jeg forstår heller ikke helt formålet med at lave en mobil løsning til en stationær kablet løsning. Men det kan godt lade sig gøre.

Du skal benytte 2 access punkter som forbindes med bridging mode. Det ene på det net konsulenten skal have adgang til det andet på en hub/switch som konsulenten tilsluttes. Husk at det AP du benytter skal understøtte bridging mode.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
13. juni 2003 - 14:17 #3
Avatar billede madsnor Nybegynder
13. juni 2003 - 15:27 #4
Kanon, tak.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
13. juni 2003 - 15:28 #5
:-)