Avatar billede newbie.dk Praktikant
13. juni 2003 - 12:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Starter hver gang i fejlsikkert tilstand

En af mine venners computer starter hver gang op i "fejlsikkert tilstand".
Selv om man vælger "normal" i opstarts menuen efter F8.

Hvad kan ma gøre?
Avatar billede henrik_4320 Nybegynder
13. juni 2003 - 12:38 #1
kør evt en virusscan fra dos..... tror jeg ;) ell nyt motherboard
Avatar billede zity Nybegynder
13. juni 2003 - 12:39 #2
Prøv at formatere harddisken og Geninstaller windows 9x. eller bare geninstallere det
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juni 2003 - 12:40 #3
Inden man begynder at skifte hardware, er det vist mest hensigtsmæssigt at teste med en "ren" installation af Windows. Overvej i samme omgang om en opgradering til XP Home Ed. ikke er pengene værd - den kører klippestabilt sammenlignet med 9x.
Avatar billede newbie.dk Praktikant
13. juni 2003 - 12:46 #4
Jeg mener på et tidspunkt at have set at man bare skulle ændre noget i en fil eller i registreringsdatabasen. Kan bare ikke huske hvor jeg har set det.

Formattering og opgradering af hardware og OS, kommer ikke på tale i første omgang.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. juni 2003 - 19:42 #5
Du skal ind og kigge i den skjulte fil c:\msdos.sys

I denne fil kan der være en setting med navnet
bootsafe=1

Er den der skal du ændre den til
bootsafe=0

Så sæt stifinderen til at vise skjulte filer og systemfiler, og prøv så at åbne c:\msdos.sys i notepad.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. juli 2003 - 14:33 #6
Takker for point :-)