Avatar billede sohl Nybegynder
12. juni 2003 - 20:16 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

typo3 - nogen der har kendskab?

hey er der nogen der har noget at sige om cms systemet fra typo3?

er der fordele ulemper som nogen vil dele med mig?

er der eks ting som man ikke kan i systemet eller er det bare toppen?
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2003 - 21:16 #1
Systemet er fedt nok... det jeg har se og arbejdet med det - Jeg synes bare det har nogle "issues" angående brugervenligheden (administrations mæssigt). Og så bør du nok også se på dine behov??
Er det Typo3 som dækker dem... til mange sites er Typo3 efter min mening det rene overkill!
Typo3 er blevet det rene HYPE på baggrund af en enkelt anmeldelse...
Avatar billede sohl Nybegynder
12. juni 2003 - 22:03 #2
ok. jeg sidder med et fedt design til et site hvor dem som skal ligge artikler og andet indhold på ikke ved noget som helst om kode. jeg er på minium i budget så noget gratis ville være at foretrække.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2003 - 00:35 #3
Umiddelbart er Typo3 lidt overkill til det. Det lyder som noget postnuke eller nuke kan klare... Jeg er sådan set heller ikke helt vild med nuke!
Avatar billede sohl Nybegynder
13. juni 2003 - 00:57 #4
jeg synes bare at mange cms systemer er mega dyre - taget i betragtning at det efterhånden er en metervare...
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2003 - 02:32 #5
Metervare????
Øhhh har du selv prøvet at udvikle et CMS? Det tager tid og en god programmør koster mange penge... mange gode programmører koster mange*mange penge!
Så er der support og en masse andre ting der også skal tages højde for.
Markedet er MEGET presset. WEB500 (mener jeg det var...)  - en af hovedleverandørene til det danske marked gik i betalingsstandsning for nylig.

Kig på Nuke og PostNuke de er også open source og kan det du er på udkig efter!
Avatar billede sohl Nybegynder
13. juni 2003 - 09:15 #6
med metervar mener jeg at der efterhånden er så mange købere af "simple" cms løsninger, at prisen er lige i overkanten hos mange firmaer.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
13. juni 2003 - 09:20 #7
Et meget simpelt og open source cms er CoolPhp:

http://www.simetools.com/others/coolphp/

Jeg tror ikke det udvikles på længere, men du kan se det i brug/test her http://www.design4u.dk, hvor du også kan downloade det.
Avatar billede tobias28 Praktikant
14. juni 2003 - 19:26 #8
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=sohl&option=22

hvaa....kigger du lige lidt her! Du har næsten lige så mange ponints ude, som du har! Hvad med at belønne dem der har hjulpet dig?
Avatar billede dmcn Praktikant
14. juni 2003 - 19:29 #9
sohl, send mig lige en mail på david@mcnally.dk. Jeg har et ganske udemærket CMS, som vist lige kan hvad du søger. :)
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 04:50 #10
hey tobias - cool at du udnytter sites muligheder og tjekker lidt om brugerne, men du kunne jo tage et tjek på det liste jeg har af udbesvarede sprøgsmål. Hvis du har et svar til nogle af sprøgsmålene skal du da gerne får points :-) tja det er jo ikke for at være led, men du kan jo tjekke http://exp.dk/spm/364044 - det er fra i torsdags - et simpelt spørgsmål - med svar.... og points til svar-giver :-)
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 04:51 #11
n0rmality - jeg har smidt dig en mail :-)
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 04:51 #12
regin - du er vel den eneste der har kommenteret på typo3 så hvis du smider et svar....
Avatar billede tobias28 Praktikant
15. juni 2003 - 08:04 #13
sohl -> lan ikke lige se det lede i det du skrev før (forklar)....dog ændrer det ikke på det faktum, at hvis jeg bladrer dine spørgsmål igennem, er der masser er gamle spørgsmål, der HAR fået svar, men du har ikke belønnet folk endnu!
Avatar billede tobias28 Praktikant
15. juni 2003 - 08:05 #14
lan -> kan
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 15:31 #15
hey tobias. kan du ikke lige finde de spørgsmål frem hvor der er en løsning med et svar som jeg ikke har givet points? Man kan vel altid snakke om hvorvidt der er et løsning på dette spørgsmål om typo3 - jeg er godt klar over at hammerhead har smidt et svar men det svarer jo ligesom ikke på mit sprøgsmål...
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 15:33 #16
jeg har lige kigget mine stillede spørgsmål igennem - der 11 hvor folk har smidt et "svar" hvor jeg ikke har fundet at de har givet mig en løsning. dertil kommer så en række af sprøgsmål som jeg enten ikke har fået svar på eller hvor der bare er folk der har kommenteret det uden at smide et svar.
Avatar billede tobias28 Praktikant
15. juni 2003 - 16:15 #17
Sohl ok!

http://www.eksperten.dk/spm/358884 (mangler du ikke at følge op her?)

http://www.eksperten.dk/spm/335936 (er besvaret (med kommentar) bed brugeren smide et svar, har jo sagt at du ikke kan bruge 12-bit i Photoshop)

http://www.eksperten.dk/spm/320267 (har givet dig svar...du skriver du vender tilbage....(fra februar af...hmmm)

http://www.eksperten.dk/spm/317203 (jeg mener du har fået fyldestgørende svar.....dog burde du (hvis du ikke har) følge op på brugerens indlæg. Det er også fra februar)

http://www.eksperten.dk/spm/299313 (her fik du godt nok ikke noget godt svar, men jeg formoder det virker nu...derfor snupper du selv pointene og lukker spørgsmåelet)

http://www.eksperten.dk/spm/254910 (FRA SIDSTE ÅR....og du har ikke fulgt op på sthens indlæg endnu)

http://www.eksperten.dk/spm/253899 (dit spørgsmål er meget uklart, og du får svar...giv da nogle point for at de har prøvet)

http://www.eksperten.dk/spm/286857 (eagleeye svarer...du har overhovedet ikke gidet at svare igen)

desuden er spørgsmålet 7-8 måneder gammelt.

skal jeg blive ved....
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 16:27 #18
358884- løser ikke mit problem
335936- har selv fundet en løsning hvor du ved brug af bmp kan opnå det ønskede.
320267 - her kan jeg tildels gå med til din antagelse, selvom jeg pga mit studie ikke er kommet videre med mit projekt.
317203 www.richtextbox.com løste mit problem. jeg fandt selv frem til det vie www.google.com
254910 - er har jeg selv lavet sitet om og lavet en anden løsning, men hvis det passer dig har jeg givet points til sthen...
253899  - løste den stillede opgave ved at rette i outlooks journal...
286857 - her har jeg selv lavet en anden løsning
Avatar billede tobias28 Praktikant
15. juni 2003 - 16:33 #19
Jeg er udemærket klar over, at folk ikke i ALLE tilfælde har givet dig fyldestgørende løsninger, men de har da PRØVET....har de ikke? Har nogle af deres indlæg ikke hjulpet dig til løsning.....

Du burde om ikke andet lukke dem, da andre kunne ske at spilde tiden med at svare på noget du allerede ved!

ang. f.eks. http://www.eksperten.dk/spm/286857  hvis du selv har fundet en løsning...hvorfor følger du så ikke op? Eagleeye har da gjort et stort arbejde her!

Det er jo lidt ligesom hvis du sender noget til reperation og der ikke er en fejl....så kræver mekanikeren altså også betaling!
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 16:38 #20
hmm ved ikke helt hvad der er dit problem. jeg har den holding til tingene at hvis folk ikke smider et svar eller lign så er det vel ikke min opgave at tigge dem om at smide et svar? men interessant at du ved at eagleeye har brugt meget tid på mit sprøgsmål... har du da kendskab til kode delen i det? det ser ud til at du er mere til hardwaresprøgsmål.
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 16:42 #21
men klart hvis jeg ikke overholder reglerne for eksperten må der da skrides ind så derfor har jeg lige meldt mig selv til Coadmin - så må de beslutte om jeg udnytter systemet.

Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg bruger tid på at skrive om dette. jeg bruger eksperten som forum og opslagsværk - ikke som et sted hvor point er et spørgsmål om liv og død. - jeg mener selv jeg har givet points til dem som skulle have det.
Avatar billede tobias28 Praktikant
15. juni 2003 - 16:42 #22
det er jeg også...! Ikke fordi jeg har noget kendskab til det overhovedet...men faktum er vel, at du beder om hjælp, får, den og er komplet ligeglad....det gør da bare at folk ikke gider hjælpe hinanden herinde mere! Synes du ikke også?

Det har forresten ikke noget at gøre med at tigge dem.......det er vist noget du selv tænker! :-)
Avatar billede tobias28 Praktikant
15. juni 2003 - 16:44 #23
...hehe...det med anmeldelsen...det må vist kun være din egen ide.....det havde jeg ingen grund til at starte med, da du virker som en ret fornuftig person i alle de andre spørgsmål! :-)

Håber ikke jeg har ødelagt dit humør du! Det var overhovedet ikke meningen!
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 16:48 #24
heh. ok. nå men nu har jeg anmeldt mig selv for at se om jeg benytter eller udnytter eksperten. jeg har været med i eksperten siden 2001 så helt trætte af mig kan folk vel ikke være.

men hva du skal have lidt creds for at lege politi i en verden fuld af snydere hehe. du kan desværre ikke få points for dette da dette sprøgsmål handler om typo3 - men jeg kan lave et spørgsmål der hedder - "sohl - benytter eller udnytter eksperten". hehe nej bare for sjov - nå vi ser på hvad Coadmin siger...
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 16:50 #25
du har ikke ødelagt noget men det er vel lige såmeget for at se om hvem der har ret. jeg mener jo selv det er mig :-) - nå men hva du har vel ikke en løsning - for jeg har nogle spørgsmål som jeg savner svar på hahaa
Avatar billede tobias28 Praktikant
15. juni 2003 - 16:58 #26
ja ok...nu kommer vi vist ikke længere...skulle undre mig hvis coadmin overhovedet gad at kigge på dette! Du kan jo bare læse reglerne, og se om du selv mener det!

Eller også kunne du høre andre brugeres kommentarer om emnet....det er vel mest af alt dem der former eksperten.dk
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 17:03 #27
tja - men der jo ikke andre der har undret sig over det - sand at sige har jeg heller aldrig selv kigget på oplysningerne om de brugere som optræder i samme sprøgsmål som mig. Men men men tak for snakken det var spændende - må vi mødes under fremtidige sprøgsmål :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2003 - 17:07 #28
Så ligger jeg da et svar....
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 17:09 #29
sådan - selvom andre nu er mere end velkome til at svare på mit sprøgsmål. -
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 17:10 #30
hey regin hvor stort var det site du brugte typo3 til?
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2003 - 17:18 #31
Jeg har netop ladet være med at bruge Typo3 på grund af de nævnte grunde. Jeg har ikke undersøgt det nærmere. Men jeg tror også, at en del hosting løsninger ikke er stærke nok til at understøtte alle Typo3 features.

En side jeg har lagt mærke til som bruger Typo3 er: http://www.redsheriff.com/eu/home.htm

Jeg mener også at Venstre Ungdom har brugt det. Men de har åbentbart droppet det igen.
Avatar billede eagleeye Praktikant
15. juni 2003 - 21:54 #32
sohl>> Ideen med eksperten er at man giver point til dem som har hjulpet en med at løse problemet. Der ud over indeholder et accepteret svar en del ekstra information når man bruger eksperten.dk som opslagsværk. Dels kan man se spørgsmålet er lukket og dels kan man se hvad løsningen var på problemet.

Hvis vi tager det eks hvor jeg har lavet et script til dig, http://www.eksperten.dk/spm/286857, ja så har jeg brugt tid på at lave det til dig og forventer feedback fra dig enten en kommentar eller du accepter mit svar. I princippet er det fuldstændig lige meget om du har lavet noget andet kode selv, du må stå ved du har oprette spørgsmålet. Det samme gælder for nogle af den andre spørgsmål.

Et andet eks http://www.eksperten.dk/spm/253899, Så kunne du selv svare og skrive hvad du rettede i outlooks journal, så kan andre som også bruger eksperten som opslagsværk jo se hvad du har gjort for at løse problemet.

Dette spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/358884 du skriver her i en kommentar "358884- løser ikke mit problem", det syntes jeg du skulel skrive i spørgsmålet i stedet for at ignorer dem.

Du skriver selv "hvis folk ikke smider et svar eller lign så er det vel ikke min opgave at tigge dem om at smide et svar?". Jo det er det, det er naturligvis en skam folk ikke laver deres løsning som et svar. Du kan evt skrive "xxx svar og du får point, har du ikke svaret inden 3 dage tager jeg selv point"  Det gik da fint nok i dette spørgsmål ;)
Prøv lige at vende din kommentar om, det kan heller ikke være rigtig at folk skal hive en kommentar ud af ham/hende der har stillet spørgsmålet?.

Jeg er helt enig med dig, det er træls at skulle hive et svar ud af folk, men omvendt syntes jeg også det er træls at side og hjælpe en bruger som ikke gider give lyd fra sig overhoved.

Hvis du selv mener spørgsmålet er lukket så gør dog dig selv og de som deltager i spørgsmålet den tjeneste at lukke spørgsmålet. Hvis du ikke mener du har fået hjælp nok her så svar selv og accepter dit svar.  Hvis du lukker spørgsmålet med ”fandt selv en løsning” så husk at skrive løsningen da løsningen skal være tilgængelig på eksperten.

Her er en liste over alle de åbne spørgsmål du har åben http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?sort=%40&order=asc&catid=0&q=&navn=sohl&option=22

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede sohl Nybegynder
15. juni 2003 - 22:00 #33
alt ok. jeg forstår hvad du mener. men så er det jo på det rene. klart jeg jeg måske burde have meldt tilbage ind i mellem. Men ingen er jo fejlfri...