Avatar billede nanoflower Nybegynder
12. juni 2003 - 19:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

dynamisk update af recordset

jeg har oprettet en mySQL database og har i DW nu leget lidt med de forskellige entries

i min database har jeg ca 6 entries - jeg vil gerne opdatere disse og har forsøgt med en update form component dette virker men det er kun det første indlæg jeg kan ændre i.

hvordan får jeg via en dropdown/list menu mulighed for at vælge hvilket ID (det er efter id jeg sorterer mit output)jeg vil redigere i

//thomas
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
13. juni 2003 - 09:52 #1
Jeg vil lave en tabel og udskrive de data, som jeg ønsker der skal udskrives.

<%
IF Request.QueryString("var") = 1 then
id = Request.QueryString("id")

strSQl = " Update etc..."

end if

%>

<a href="siden_det_sker_paa.asp?var=1&id=<% Response.Write("id") %>">Noget som skal updatas</a>

:-) k_l
Avatar billede nanoflower Nybegynder
14. juni 2003 - 00:05 #2
jeg fandt selv ud af det efter nogen tids roden rundt i DW - nu er et andet problem dukket op som jeg gerne vil have hjælp til.

jeg bruger et text area til at opdatere en nyhedsfunktion med.

Problemet er at Text area'et ikke genkender de linebreaks jeg laver med 'enter tasten' og derfor poster hele mit indlæg i en lang smøre - derimod genkender den fint html tags som <br> og <p> men disse skal da tastes ind sammen med indlæget.

hvordan sørger jeg for mit text area godtager linebreaks lavet med 'enter tasten'?

//thomas
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
14. juni 2003 - 16:51 #3
Skal vi prøve med en lille replace

variabel = "Min Tekst"
variabel = Replace(variabel, VbCrLf, "<BR>")

Det må vist være det.

:-) k_l
Avatar billede nanoflower Nybegynder
14. juni 2003 - 19:34 #4
jeg brugte nl2br i mit echo og så var den der, men ellers tak fot hjælpen :)

thomas
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
23. juni 2003 - 13:39 #5
skal det ikke lukkes????
Avatar billede nanoflower Nybegynder
23. juni 2003 - 18:34 #6
troede jeg egentlig også jeg havde gjort...
-lukket og slukket :)