Avatar billede nixi- Nybegynder
12. juni 2003 - 18:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan jeg få min side til at preloade.

Hejsa jeg har lavet en hjemmeside og jeg vil gerne have billederne til at blive preloadet. Jeg har tænkt mig at de skal loades på en index side som når den så er færdig med at preloade så går den over på main.html. Jeg har mine billeder i en mappe der hedder images. plz hjælp mig jeg har kigget på www.phoenixv.dk/scripts/scr02.html men jeg har aldrig arbejdet med preload før så jeg skal have det helt skåret ud. Mvh. Nixi-
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. juni 2003 - 18:20 #1
-- Her indsætter du billederne:

bill = new Array("billede1.jpg", "billede2.jpg", "billede3.jpg", "billede4.jpg", "billede5.jpg"); //Billederne. Listen kan sagtens forstørres/formindskes.

-- Her hopper den videre til main.html

function efterPreload() {
  //Her defineres, hvad der skal ske, efter billederne er loadet
  //Hvis siden skal skifte, fjerner du bare de to slashes herunder:
self.location.href = "main.html";

Sådan :-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. juni 2003 - 18:24 #2
ahh sorry:

bill = new Array("./images/billede1.jpg", "./images/billede2.jpg", "./images/billede3.jpg", "./images/billede4.jpg", "./images/billede5.jpg"); //Billederne. Listen kan sagtens forstørres/formindskes.

så er det i mappen images
Avatar billede nixi- Nybegynder
12. juni 2003 - 18:32 #3
skulle det her virke ? www.orange-designs.dk/mark/index.txt hvis altså det  bare var en html fil ?
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. juni 2003 - 18:35 #4
Det skal jo ind i <head> ! en html-side er opbygget så'n her:
<html>
<head>

</head>
<body>

</body>
</html>
Dvs. at du lige skal fjerne den er stump:

</head>

<head>

Jeg kigger lige videre...
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. juni 2003 - 18:37 #5
hov lol - nej altså du skal ikke ha' andet en preloader scriptet på index.html.
Hele din side skal så ligge i main.html.
Du skal altså slet ikke røre ved din main side.
Avatar billede nixi- Nybegynder
12. juni 2003 - 18:41 #6
kk my bad der
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. juni 2003 - 18:41 #7
Ok nu går vi lige tilbage til starten, fra før du havde tænkt på en preloader:

-- Din første side hedder index.htm
- Den omdøber (ændrer navnet) du til main.htm

-- Så kopierer du scriptet fra www.phoenixv.dk/scripts/scr02.html . Det skal ligge i sin helt egen fil, den kalder du index.html

-- Så gør du som jeg skrev tidligere:

-- Her indsætter du billederne:

bill = new Array("billede1.jpg", "billede2.jpg", "billede3.jpg", "billede4.jpg", "billede5.jpg"); //Billederne. Listen kan sagtens forstørres/formindskes.

-- Her hopper den videre til main.html

function efterPreload() {
  //Her defineres, hvad der skal ske, efter billederne er loadet
  //Hvis siden skal skifte, fjerner du bare de to slashes herunder:
self.location.href = "main.html";

Sådan :-)
Avatar billede nixi- Nybegynder
12. juni 2003 - 18:44 #8
weeee http://www.orange-designs.dk/mark/ se det virker takker 50 point til dig
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. juni 2003 - 18:53 #9
Jo tak. Men den kan ikke finde "popup.html"...
Avatar billede nixi- Nybegynder
12. juni 2003 - 19:06 #10
det kan den nu