Avatar billede thomaspries Nybegynder
12. juni 2003 - 15:31 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Search site

Hvor omfattende er det at lave en søge funktion på et site?

Man skal kunne søge på en tekststreng i alle dokumenter, og det skal muligvis være muligt at bruge "and" og "or".

Når man søger skal der komme en resultatliste frem med titlerne på de fundne sider.

Hvordan laves det bedst?

Eller kender nogen et sted med noget kode?
Avatar billede Slater Ekspert
12. juni 2003 - 15:34 #1
Det kan ikke lade sig gøre i DHTML. Du skal over i noget server-side.
Avatar billede ducks Nybegynder
12. juni 2003 - 15:43 #2
viperine: hvorfor svarede du?

Har du adgang til at bruge ASP/PHP?
Avatar billede thomaspries Nybegynder
12. juni 2003 - 15:49 #3
Jeg har mulighed for ASP
Avatar billede Slater Ekspert
12. juni 2003 - 15:59 #4
ducks: fordi jeg havde et svar. hvorfor ellers?
Avatar billede nythjem Nybegynder
12. juni 2003 - 17:34 #5
Hej Thomaspries!

Jeg antager at du ikke vil søge i en database, men på statiske sider, som .html .htm og så videre.

Dertil kan du bruge følgende, hvis du understøtter .asp. http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=457
Avatar billede jalmer Nybegynder
12. juni 2003 - 18:11 #6
Hvis du er villig til at køre det over asp kan du også bruge dette program: http://www.webwizguide.info/asp/sample_scripts/software_downloader.asp