Avatar billede xmanx Nybegynder
12. juni 2003 - 13:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ingen Rullepaneler

Hejsa, jeg er igang med at lave en klane hjemmeside..

www.insert.h4f.dk

Og jeg har lavet en iframe i midten af siden, men når jeg kommer meget information i den, så kommer der rullepaneler.. jeg vil bare gerne have at siden bare bliver længere...

Hilsen xmanx...
Avatar billede uffelgaard Nybegynder
12. juni 2003 - 13:32 #1
...så skal du lave din frame højere....
Avatar billede xmanx Nybegynder
12. juni 2003 - 13:33 #2
ok....
Avatar billede xmanx Nybegynder
12. juni 2003 - 13:34 #3
så skal jeg gøre det hvergang jeg updatere flere news eller hvad..?
Avatar billede xmanx Nybegynder
12. juni 2003 - 13:34 #4
jeg har jo tænkt mig at det skal være sådan at man har et admin login, hvor man så kan poste news og meget andet... så går det jo ikke at man skal lave sine frames højere hver gang..?
Avatar billede uffelgaard Nybegynder
12. juni 2003 - 13:42 #5
Måske er det så en ide, ikke at lave siden med Iframe, men med tabeller istedet?
Avatar billede tsunami Nybegynder
12. juni 2003 - 15:12 #6
uffelgaard >> Enig

xmanx >> Du kan ikke lave dynamisk om på Iframens højde da du ikke ved hvor meget din tekst fylder inden i den i pixel's eller andre måleenheder og kan vist ikke huske jeg har hørt noget om en iframe.innerheight methode til at undersøge det med... så derfor vil jeg nok anbefale dig at bruge tabels... kommer selvfølgelig an på om du kan komme med en god grund til hvorfor du har lagt den i en Iframe :o)
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. juni 2003 - 15:56 #7
Sådan. Sæt det her ind i toppen af alle de sider som du loader ind i iframen:

<script>
function resize() {
    parent.document.all.mainframe.style.height = document.body.scrollHeight;
}
</script>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../main.css" />
</head>

<body  onLoad="resize();">
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. juni 2003 - 15:57 #8
Hov bare glem <link rel="stylesheet" type="text/css" href="../main.css" />
- det har intet med dette at gøre. Ellers se det i brug på min side www.DogSite.Tk
Avatar billede doggy82 Praktikant
12. juni 2003 - 16:01 #9
Og så burde du afslutte hver side med et linebreak <br> så teksten ikke kommer helt ned til den nederste kant
Avatar billede xmanx Nybegynder
13. august 2003 - 18:19 #10
det viker slet ikke.... jeg har fået hjælp af en prof...