Avatar billede mcgyverking Nybegynder
12. juni 2003 - 13:01 Der er 2 kommentarer

Hvordan bruger jeg en inkl. resource fil med Playsound??

Hej...

Jeg har lavet en lille VB applikation som består af en form og en resourcefil. Det trick jeg forsøger at udføre er at når jeg trykker på en knap(på formen) så skal der afspilles en .wav fil som er placeret i resourcefilen. Hvis jeg fx. bruger flg. kommando:

PlaySound "C:\Mysound.wav", 0, SND_LOOP Or SND_FILENAME

så virker det fint men kommandoen som jeg er interesseret i er:

PlaySound 101, 0, SND_RESOURCE Or SND_NODEFAULT

men jeg tror jeg har fundet ud af at der skal stå noget andet i mellem 101 og SND(...) ..Har læst flg. et sted:

"SND_RESOURCE = &H4004:  lpszName is the numeric resource identifier of the sound stored in an application. hModule must be specified as that application's module handle. "

Men hva menes der med det? Jeg har prøvet at bruge app.etEllerAndet istedet for o men det har ikke hjulpet....

TAK!!  :-)

Mvh

Frederik
Avatar billede sjh Nybegynder
12. juni 2003 - 21:54 #1
ved ikke om det virker men prøv:

Option Explicit

Private Const SND_ASYNC = &H1        ' play asynchronously
Private Const SND_RESOURCE = &H40004  ' name is a resource name or atom
Private Const SND_SYNC = &H0          ' play synchronously (default)

Private Declare Function PlaySound Lib "winmm.dll" Alias "PlaySoundA" (ByVal lpszName As String, ByVal hModule As Long, ByVal dwFlags As Long) As Long

Private Sub Form_Load()
  PlaySound LoadResData(101), ByVal 0&, SND_RESOURCE Or SND_SYNC
End Sub
Avatar billede mcgyverking Nybegynder
15. juni 2003 - 22:27 #2
Hej sjh...

Det var ikke lige det jeg ledte så jeg afviser altså svaret... men tak alligevel...

Jeg har fundet ud af at "hModule" muligvis skal hedde App.hInstance eller sådan noget.. Men jeg kan dog stadig ikke få det til at virke...

Mvh Frederik