Avatar billede falafelone Nybegynder
03. december 2000 - 04:25 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Visit kort.

Nogle der kan oplyse mig hvad standard størrelsen er på visitkort? Og er der ellers noget man skal vide om visitkort?(Jeg tænker her på printning, dpi, opløsning osv)

Har ikke så frygtelig meget erfaring med grafik til tryk.
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. december 2000 - 04:55 #1
Visitkort er sædvanligvis 3-5 mm smallere og 3-8 mm længere end et dankort (og alle de andre plastkort). Ideen er vist at så stikker visitkortet lidt op når det sidder i tegnebogens kortlomme og så bliver det ikke glemt.
Enhver moderne printer har rigelig god opløsning til at trykke visitkort, men vær forsigtig med farver (og især farvefoto).
1\'ste prioritet er at det skal være PROFFESSIONELT (det er kundens indtryk af dig indtil i lærer hinanden at kende)
Avatar billede artandcrafts Nybegynder
03. december 2000 - 11:50 #2
Hvis du har adgang til f eks publisher, finder du et fremragende værktøj til at lave visitkort.
Du kan enten følge et program eller slette hele det forprogrammerede og starte forfra ( det gør jeg)
Avatar billede jj2 Nybegynder
03. december 2000 - 14:50 #3
>>falafelone

Personlig foretrækker jeg følgende:

1. -Længden som et kontokort.

2. -Højde =0,618033*længde (gyldne snit)

3. -Skriften bør være letlæseligt. (Undgå nano-fonte)

4. -Kundens indtryk af visitkortet skulle gerne passe til personen som det repræsentere. -Kunden må gerne blive positiv overrasket efter nærmere kendskab. -Så det er bedst at undgå overdrivelser som ikke eksistere i virkligheden.

iPhoto-Plus-4 er særlig god til produktion af visitkort.

Håber det hjælper?

jj2

Avatar billede falafelone Nybegynder
03. december 2000 - 14:59 #4
Mange tak for hjælpen allesammen, jeg har dog lige et par sidste spørgsmål inden jeg accepter jeres svar.

Jeg mangler stadig den præcise størrelse på et visitkort. Eller der er måske ikke en standard størrelse. Og er der ellers nogle der kender nogle gode steder at få dem trykt?
Avatar billede jakoba Nybegynder
03. december 2000 - 15:10 #5
Det er hundedyrt at få trykt medmindre du bruger sådan noget som hovedbanegårdens \"lav selv et visitkort\" maskine, og det kan du gøre langt bedre selv.
Der er åbenbart ingen fast standard. De kort jeg har i tegnebogen er klart smallere end jj2\'s gyldne snit (som ellers er en god ide).
Avatar billede artandcrafts Nybegynder
03. december 2000 - 23:27 #6
jeg laver dem som beskrevet. de kommer i ark á 10 stk og kan designes stort set som man vil ha det.
Der er ikke rigtig noget standardmål for visitkort. Det nærmeste er som jakoba beskriver det. Dog er de jeg laver alle samme størrelse fordi jeg jo bruger en skabelon. Ellers kan man designe som man vil.
Avatar billede Jman Praktikant
05. december 2000 - 11:21 #7
du skal nok regne med 1-1,50 kr. pr stk. hvis du får trykt ca. 1000 stk.
Det gi\'r vel lidt mere perspektiv over prisen. M.h.t. størrelsen er jeg enig i at det ikke bør fylde mere en et kontokort..Personligt arkivere jeg ikke dem, der er større, da de er p....irretende at have i pungen
Husk at hvis du vælger atfå dem trykt og der er grafik på kortet skal det laves som offet tryk - altså en opløsning på 300 lpi