Avatar billede specialty Nybegynder
12. juni 2003 - 11:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opstart a online serverside spil

Hej...

Vi er 2 som går med en lille ide om at starte et serverside spil lidt ligesom Planetarion og Outwar.

Det er det vi søger interesseret til at være en del af.

Spillet skal bygges i PHP og køre serverside. Det skal køres med cronjobs som opdatere handlingerne som sker løbende.

Vores første ide ang. spillet skulle være at det skulle omhandle streetrace.

Ide'en var at man skal starte med en gammel bil som ikke skulle kunne meget. Men skal herefter kunne udfordre andre i streetraces evt. melde sig til streetrace konkurrancer og lign. Man skal tjene penge og udbygge sin bil både med tun, fælger og alt andet lir man kan få i handelen idag til biler. Men skal også have muligheden for at købe ny bil (forskellige slags modeller) hvis man får penge nok til dette.

Ideen skal selfølgelig vendes og drejes fuldstændigt så den er holdbar og alle detaljer er lagt på plads. Men hvis vi fik samlet en lille flok mennesker som var friske på at bygge dette spil op ville vi gøre dette sammen. Evt. andre ide'er kunne også komme på tale.

De 2 mand som har gået med ide'en er Guro og jeg. Guro er grafikker og vil kunne hjælpe med tegning og lign. og jeg er PHP programmør...

Men da dette ikke er en helt enkel opgave og kræver en god bunge arbejde søger vi flere både tegnere og PHP programmører evt. også en designer til selve hjemmesiden.

Tegninger havde vi forestillet os skulle være i PC tegning lidt ligesom den bil fra Mujaffa spillet. Bilerne skal bare ligne de originale biler men ikke ligne nok til man kommer i tvivl med copyright'en. Så hvis du er god til at tegne med PC mus og er istand til at tegne alle slags biler og alt slags lir så det ligner det det er meningen det skal kan du virkelig bruges..

Af PHP programmører skal I have tjek på MySQL og PHP...

Af indtjening vil der være flere muligheder... Enten spillerne betaler et fast lavt beløb for vær runde spillet køre eller også popup og reklamer...

Det kunne være fedt hvis nogle var friske på et sådan projekt.

Kommantare og ideer er også meget velkomne..

Specialty & Guro...
Avatar billede doodoo Novice
12. juni 2003 - 11:17 #1
Jeg er igang med Mediegrafiker uddannelsen... og ville da gerne lave sidens design samt andre grafiske ting.

Er der penge eller andet med i spillet ?

Se mit arbejde på www.doodoo.dk og www.deunge.dk

Venlig hilsen Kenneth aka DooDoo
Avatar billede specialty Nybegynder
12. juni 2003 - 13:46 #2
Altså i selve spillet skal der tjenes penge så man kan købe sin bil bedere.

Og ved at være med i projektet er der nok ikke penge lige i starten men via f.eks reklame indtægter vil der komme penge ind i billedet.

Pengene som der evt. vil tjenes vil selfølgelig blive delt imellem os eller noget af det vil nok gå til servere og lign.

Specialty..
Avatar billede specialty Nybegynder
12. juni 2003 - 13:47 #3
men ellers rigtigt flot arbejde med dine 2 sider =)

Specialy..
Avatar billede doodoo Novice
12. juni 2003 - 14:11 #4
kay... har du msn/icq:
msn@doodoo.dk
icq: 119275161

så finder vi ud af det...
Avatar billede specialty Nybegynder
12. juni 2003 - 16:56 #5
MSN: spec@specsoft.dk

btw. vi mangler stadig PHP folk og tegnere... I er velkomne til også at maile mig hvis I har nogle andre ideer eller spørgsmål...

Specialty...
Avatar billede tobias28 Praktikant
14. juni 2003 - 19:31 #6
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=specialty&option=22

vil du lige rydde lidt op her? Du har mange point ude, og mange der har hjulpet dig, som du ikke har belønnet endnu!
Avatar billede specialty Nybegynder
15. juni 2003 - 11:37 #7
så blev der ryttet op... havde helt glemt de gamle spørgsmål... =)
Avatar billede tobias28 Praktikant
15. juni 2003 - 12:03 #8
:-)
Avatar billede z1n Nybegynder
16. september 2003 - 15:14 #9
skam dig at du ikke spurgte mig om at designe....