Avatar billede snehunden Nybegynder
12. juni 2003 - 11:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

html mappe?

Jeg har købt et webhotel hos en udbyder. Og jeg har prøvet at uploade min hjemmeside via ws_ftp, og det kører fint tror jeg nok. Men det er som om der ikke er forbindelse mellem den side jeg har liggende hos min udbyder, og den .htm notepad kode jeg har lavet.
Udbyder skrev til at starte med at jeg skulle huske at gemme mine sider og filer i html mappen.
Hvad mener han med det? er det en mappe jeg har i forvejen på min computer? Eller er det bare den jeg selv har givet filnavnet .htm han mener?
Er der nogen der kan anbefale en bog eller noget andet hvor jeg kan lære alt om ftp og at oploade osv.?

Martin
Avatar billede ducks Nybegynder
12. juni 2003 - 11:12 #1
Hvilket webhotel er det?

Det kunne lyde somom at der skulle være en mappe på dit hotel, der hedder html.
Avatar billede doodoo Novice
12. juni 2003 - 11:13 #2
Han mener sikkert, at når du logger ind på dit web hotel. så ligger der en mappe der hedder html hvor din side skal ligge....
Det er der på mange hoteller, og husk at kalde de forside index.html

Af bøger kan jeg kun stærkt anbefale Globes: Reference bogen til HTML
den er meget god og indeholder alt hvad du skal vide i html.

// Kenneth
Avatar billede snehunden Nybegynder
12. juni 2003 - 11:18 #3
Hej Kenneth. tak for svaret:-)
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
12. juni 2003 - 11:18 #4
For at være helt ærlig, så ved jeg ikke det med din udbyder og webhotel, men jeg tror da han mener at du skal smide dine html filer ind under html mappen ved udbyderen... egentlig så behøves du ikke noget FTP program for at uploade... Alligevel vil jeg gerne poste en side med en lille guide eller 2 til hvordan du bruger ws_ftp...
For at connecte til din udbyder gennem din internet browser skriver du bare :
ftp://username:password@host.dk
husk at sætte dit username du fik tilsendt ind hvor der står username, og password efterfulgt efter :...
Nu burde du så kunne se det du har kontrol over...
Jeg regner med at du kender ctrl+c også kendt som kopier.
Egentlig så kan du bare kopiere alle dine filer som du har lavet og gemt på din computer over på dit webhotel, så virker det :)
Det er ligesom et ftp program, bare meget hurtigere og enklere hvis man bare skal ha up/downloadet en fil :)

hjælp til ws_ftp : http://www.google.com/search?q=%22how+to+use+ws_ftp%22&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Avatar billede snehunden Nybegynder
12. juni 2003 - 11:26 #5
Tak for svaret alle. Jeg ved ikke lige hvordan jeg skriver igen til den enkelte....
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
12. juni 2003 - 11:34 #6
Du kan da bare skrive herinde ?
Avatar billede snehunden Nybegynder
12. juni 2003 - 11:39 #7
Ja det er rigtgit..hehe, men tak for svaret Trakavolvien. Jeg blev ret overrasket over at det virkede så let.
Så har jeg spildt tid med at downloade ftp programmet osv:-)
Martin
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
12. juni 2003 - 11:58 #8
Det var så lidt :)