Avatar billede olano Nybegynder
12. juni 2003 - 08:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

forbindelse mellem database

Hvordan forbinder jeg en database som ikke er lavet af microsoft til mirosoft. f.eks hvordan forbinder jeg  Oracle database med access. jeg har fået af vide at dette skulle være muligt via. microsoft og skulle dermed være en indbygget funktion.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
12. juni 2003 - 08:45 #1
1: Du opretter en ODBC (System dsn) forbindelse i odbc manageren
2: I access vælger du File - get external data - link tables
3: I file types vælger du odbc databases (den nederste i acess2000)
4: Find din dsn under machine dsn fanebladet
5: klik Ok
6: login
7: Vælg tabel
8: enjoy :-)

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
12. juni 2003 - 08:45 #2
Punkt 1 er selvfølgeligt en odbc mod oracle.

//akj
Avatar billede olano Nybegynder
12. juni 2003 - 08:50 #3
TAK
Avatar billede dk_akj Nybegynder
12. juni 2003 - 09:01 #4
Selvtak

Du kan iøvrigt trække data fra oraclen ind i Excel på samme måde, der ligger menu'en bare under "data - Get external data"

//akj