Avatar billede xero Nybegynder
11. juni 2003 - 23:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ADSI/Metabase

Jeg er igang med at lave et script i asp til chekke om en IIS server kører. Indtil videre ser det sådan ud:

function checkserver(server)
        Set WebServer = GetObject("IIS://" & server & "/w3svc")
        If Err.Number <> 0 Then
            Response.write "Unable to open: "&"IIS://" & server & "/w3svc"
        Else Err.Number = 0
            Response.write "Connected to "&"IIS://" & server & "/w3svc"
        End If
        Set WebServer = nothing
end function

Jeg ville gerne have scriptet til at vise en besked, om at scriptet ikke kan få kontakt til IIS´en. Alle rettigheder er iorden med brugeren. Har lavet en seperat bruger til at køre scriptet fra, og har givet ham Administrator rettigheder da han skal kunne accesse metabasen. Men jeg kan kun få en "almindelig" (std. ASP fejlside) fejlbesked. Ikke den ønskede i scriptet. server = localhost, eller en anden server hvor den lokalebruger har adminsistrator rettigheder på remotecomputer.
Avatar billede xero Nybegynder
12. juni 2003 - 01:06 #1
Det skal lige rettes at der bare skal stå Else i stedet for Else Err.Number = 0
Avatar billede xero Nybegynder
16. juni 2003 - 21:42 #2
fandte selv ud af det ;)