Avatar billede dweb Nybegynder
11. juni 2003 - 16:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sætte et felt til en anden værdi fra en anden tabel ud fra feltet

Hej

Hvordan kan jeg sætte et felt til en anden værdi fra en anden tabel ud fra feltets værdi.

Jeg har en tabel der hedder users med en felt der hedder group som er sat til et id. Så har jeg en tabel der hedder groups hver gruppe har et id og et navn.

Jeg vil så i mit udtræk have group feltet i tabel users til at være lig med det navn som har det id fra group feltet der passer med id'et fra groups tabellen.

øhh det er svært at beskrive... men kan man det?

Mvh Jesper
Avatar billede webhest Nybegynder
11. juni 2003 - 16:42 #1
Du skal bruge en php kode....

Hvis du vil have overført nogle dataer til en anden tabel så kan du bruge dem her:

<?
$tabel11 = mysql_query("SELECT * FROM dintabel");
$tabel1 = mysql_fetch_array($tabel1);

mysql_query("UPDATE felt1 FROM dintabel SET felt1='$tabel1[værdien'");
?>
Avatar billede webhest Nybegynder
11. juni 2003 - 16:42 #2
er det noget lignende det?
Avatar billede webhest Nybegynder
11. juni 2003 - 16:42 #3
UPS!!! prøv den her:

mysql_query("UPDATE * FROM dintabel SET felt1='$tabel1[værdien'");
Avatar billede dweb Nybegynder
11. juni 2003 - 16:56 #4
værdien i min users tabel skal ikke ændres for altid. Det er kun mit udtræk hvor group feltet fra users skal have en anden værdi fra tabellen group baseret på sin rigtige værdi.

Lad os sige at der er en bruger i users tabellen med disse date:
username | password | group
  Test  |  123    |  1

og i groups tabellen ser det sådan ud:
id | name  |
1 | admin |
2 | user  |

Så skal mit udtræk se sådan ud

username | password | group
test    | 123      | admin

kan man det?

Mvh Jesper
Avatar billede detox Nybegynder
11. juni 2003 - 19:34 #5
Du kan prøve sådan her:
SELECT users.username,users.password,groups.name FROM users,groups WHERE users.group=groups.id AND users.group=1
Avatar billede dweb Nybegynder
11. juni 2003 - 20:13 #6
Takker det virker bedre end noget af det jeg er kommet frem til
Avatar billede dweb Nybegynder
20. januar 2004 - 08:32 #7
Lukket