Avatar billede hilfe Nybegynder
11. juni 2003 - 15:39 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

fifa 99 på win xp

Jeg har lige anskaffet mig fifa 99. Problemet er bare, at min computer ikke vil starte spillet. Jeg har være inde i 'Egenskaber'-> 'Kompatibilitet' for at sætte den til win 95, men det virker ikke. Der var ingen problemer med at instalere det, den gider bare ikke at starte spillet.
Har I nogle foreslag?
Avatar billede overchord Nybegynder
11. juni 2003 - 15:49 #1
Er spillet installeret og koeres under den samme bruger i XP?
Avatar billede hilfe Nybegynder
11. juni 2003 - 15:53 #2
Der er kun en bruger, og det er mig
Avatar billede overchord Nybegynder
11. juni 2003 - 15:55 #3
Hvad sker der helt noejagtigt naar du proever at start spillet? Bruger du en genvej? Er der blevet lagt links i start menuen (under install)?
Avatar billede hilfe Nybegynder
11. juni 2003 - 15:59 #4
Jeg har både prøvet, at starte via den genvej den selv laver under instalationen, gennem start-mappen og gennem cd-rommen.
Jeg har lagt mærke til (da jeg prøvede at ændre skærm-oplødningen til spillet) at den lige når at skifte, men så med det samme skifter om igen.
Avatar billede hilfe Nybegynder
11. juni 2003 - 16:00 #5
Hov der mangler et 's' i skærm-opløsningen :-)
Avatar billede overchord Nybegynder
11. juni 2003 - 16:02 #6
ok det vil sige at du kan godt starte spillet op, men det er naar du proever at komme igang med selve kampen eller aendre settings at det gaar galt?
Avatar billede hilfe Nybegynder
11. juni 2003 - 16:04 #7
Nej, det er allerede der hvor programmet åbner.
Avatar billede hilfe Nybegynder
11. juni 2003 - 16:13 #8
Jeg ændrede skærm-poløsningen under 'Egenskaber'-> 'Kompatibilitet'.
Avatar billede soda Nybegynder
11. juni 2003 - 16:44 #9
Har du installeret Service Pack 1 til XP ? - Fifa 99 er et efterhånden lidt gammelt spil. Tror ikke engang det køre på Windows 2000.
Avatar billede hilfe Nybegynder
11. juni 2003 - 16:48 #10
Ja, det har jeg. Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg ikke kan køre den. Jeg kan saktens køre demoen.
Avatar billede soda Nybegynder
11. juni 2003 - 16:50 #11
Demoen af FIFA 99 ? - Det er ikke en nyere ?
Avatar billede kijac Nybegynder
11. juni 2003 - 16:50 #12
Check http://www.ntcompatible.com/cdetail6318.html hvor der snakkes om en patch 1.1 til Fifa 99
Avatar billede hilfe Nybegynder
11. juni 2003 - 16:54 #13
Nej, det er ikke en nyere. Der stod da jeg prøvede at instalere demoen, at den kun kan køre ved win 95, og så højreklikkede jeg på den, gik ind i 'Egenskaber' -> 'Kompatibilitet' og ændrede Kompatibilitettilstanden til at være win 95 og så kørte den fint.
Avatar billede soda Nybegynder
11. juni 2003 - 17:01 #14
Nu er det sjældent, at Demoer og den fulde udgave af et spil er 100% ens. For det meste kommer demoen før spillet og det kan være der er blivet ændret på koden efter demoen eller også er demoen kommet længe efter spillet, så de har fået lavet noget om, så det er mere kompatibelt med nyere Windows versioner.

Kan ikke erindre, at have set Demoer der er kommet før spillet i meget langt tid. Tror faktisk vi skal helt tilbage til 99 da Unreal Tournament kom ud.
Avatar billede hilfe Nybegynder
11. juni 2003 - 17:04 #15
FIFA demoer kommer altid før spillet.
Avatar billede soda Nybegynder
11. juni 2003 - 17:06 #16
Så er jeg dig svar skyldig for så er jeg ikke i stand til umiddelbart, at hjælpe dig pt :-/
Avatar billede hilfe Nybegynder
08. maj 2004 - 08:43 #17
lukker