Avatar billede kres69 Nybegynder
11. juni 2003 - 13:47 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken Java Editor skal jeg vælge?

Hej!
Er forholdsvis nybegynder i Java. Jeg vil gerne have en god editor til windows, som giver en overskuelig oversigt over klasser.
Jeg har før prøvet BlueJ, men er ikke helt tilfreds. Editoren må gerne være gratis.
Editoren skal mest bruges til at lave tekstbaserede programmer på.
Avatar billede mickey777 Nybegynder
11. juni 2003 - 13:51 #1
Hvad med TextPad+
Avatar billede mickey777 Nybegynder
11. juni 2003 - 13:51 #2
Textpad?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2003 - 13:57 #3
Mit anbefaling: Eclipse (www.eclipse.org)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2003 - 13:58 #4
Jeg synes at det er en god Java IDE.

Men der er en masse personlig smag i valg af IDE, så prøv den og se om du kan
lide den.
Avatar billede _carsten Nybegynder
11. juni 2003 - 14:01 #5
Og så vil jeg jo nok sige SUN One:  http://wwws.sun.com/software/sundev/jde/buy/index.html
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
11. juni 2003 - 14:12 #6
JCreator er et glimrende værktøj at arbejde med...

www.jcreator.com
Avatar billede kres69 Nybegynder
11. juni 2003 - 14:14 #7
Jeg tror Sun One (måske også JCreator) bliver for stort til mig. Det skal helst ikke tage for lang tid at sætte sig ind i. Jeg skal ikke bruge programmet til at lave grafiske brugerflader, men mere tekstbaserede brugerflader.
Avatar billede _carsten Nybegynder
11. juni 2003 - 14:19 #8
Så er det jo nok noget a la TextPad
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2003 - 14:19 #9
De fleste IDE'er idag er lige til at gå til. Man kan umiddelbart uden at
læse noget som helst bruge dem.

Man bruger måske kun 10% af deres funktionalitet, men de sidste 90% kan
man lære når man står og har brug for det.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
11. juni 2003 - 14:21 #10
En lille editor:

JEDPlus

http://www.mcs.vuw.ac.nz/courses/COMP102/2003T1/Downloads/problems.html

ca. midt på siden er der et link til download

Ellers er her en liste over flere forskellige:

http://www.webdeveloper.com/java/java_ides.html
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
11. juni 2003 - 14:29 #11
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2003 - 14:34 #12
mikkel>

De lister er rystende ukomplette !
Avatar billede kres69 Nybegynder
11. juni 2003 - 14:38 #13
Tak skal i have. Jeg vil kigge lidt på de forskellige editors. Det er heller ikke alle editors jeg kan kører, da jeg primært skal programmere på en bærbar, som ikke er den allerhurtigste i hele verden. Jeg har givet point til arne_v og mikkelbm
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
11. juni 2003 - 14:38 #14
Rystende ukomplette ligefrem....?

Det var også bare for at vise nogle forskellige. Jeg har anbefalet det jeg bedst kan arbejde med, men derfor kan det vel ikke skade at ha' flere at vælge imellem...
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2003 - 14:48 #15
Jeg kender ikke selv hverken JCreator eller JEDPlus men de er
sikkert udmærkede.

Men jeg finder det chokerende at www.webdeveloper.com og java.about.com
(de siger kun top-10 så de er måske bedre undskyldt) har så ukomplette og forældede lister på nettet.

PowerJ, Visual Cafe, Visual J++ og VAJ er alle udgået.

Der mangler IntelliJ, JDeveloper, Eclipse og WSAD.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
11. juni 2003 - 14:52 #16
Min fejl. Jeg vidste ikke der var IDE'er på de lister der er udgået. Jeg kendte nogle stykker af dem og valgte derfor at linke dertil...
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2003 - 14:57 #17
mikkel>

For at det ikke skal misforståes. Det var absolut ikke min hensigt at
kritisere dig. Du fandt/kendte nogle links og du videregav
dem. Det er helt fint - det er hvad eksperten drejer sig om. Jeg
er bare rystet over at nogen har sider på internettet der er
så outdatede. Jeg synes ikke at der er meget formål med at have
lister på nettet hvis ikke de er uptodate.

Jeg kan godt se at min kommentar 14:34:36 var lidt spids i tone - og
det undskylder jeg for - det var ikke sådan ment.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
11. juni 2003 - 15:01 #18
arne_v>

Helt ok.
Jeg burde måske ha' nærlæst www.webdeveloper.com's copyright nederst på siden. Så kunne der vist ikke herske nogen tvivl om at det er forældet.. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2003 - 15:07 #19
Ja det årstal forklarer jo en del.