Avatar billede disco_keld Nybegynder
11. juni 2003 - 11:34 Der er 5 kommentarer

Hvad skal jeg tjekke på?

I mit web interface til at opdatere, slette og oprette nye felter i Db, vil jeg tjekke på om en radio knap er valgt.

Det er på min opdater side, hvor man har mulighed for at ændre en nyheds kategori, fra radio knapper.

Men hvis jeg ikke vil ændre nyheds kategorien og lade den være som den er, så brokker den sig over at jeg ikke har valgt noget.

Hvad skal jeg tjekke på for at undgå det?

Min kode:
---------------------------------------------------

Public Sub cmdSaveUpdate_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs) Handles cmdSaveUpdate.Click
            Dim iNewsId As Integer = CInt(ddlNewsTopics.SelectedItem.Value)
            Dim sNewCatId As String = radNewsCat.SelectedItem.Value
            Dim sTopic As String = txtNewsTopic.Text
            Dim sBody As String = txtNewsBody.Text
            Dim sPublisher As String = txtPublisher.Text

            If sNewCatId Is Nothing Then
                ?????????????
            End If

            Try
                Dim oUpdate As New Business.AdminDb()
                oUpdate.UpdateNews(iNewsId, sNewCatId, sTopic, sBody, sPublisher)
                Response.Redirect("Admin.aspx?contentid=2")
            Catch exc As Exception
                Throw exc
            End Try
        End Sub

--------------------------------------------

Mvh

DK
Avatar billede lisby Nybegynder
11. juni 2003 - 12:11 #1
Hvis du skal spørge om en radioknap er valgt kan du spørge sådan her:

If RadioButton.Checked Then
  'udfør
End If

Som returnerer true eller false, alt efter om der er markeret eller ej.
Avatar billede alundsgaard Nybegynder
11. juni 2003 - 22:10 #2
Du kan evt. også smide en RequiredFieldValidator på... Den klarer også det lisby skriver, men uden en hel masse kode.
Avatar billede disco_keld Nybegynder
23. juni 2003 - 13:56 #3
Undskyld den lange svartid!

Jeg giver først points nu, da jeg har siddet med min afsluttende eksamen.

Deler points mellem jer hvis i kommer med et svar.

Hygge hejsa
Avatar billede alundsgaard Nybegynder
23. juni 2003 - 14:05 #4
Her er så et lille svar.
Avatar billede alundsgaard Nybegynder
23. juni 2003 - 14:09 #5
ups.. :o) prøver lige igen