Avatar billede hiks Nybegynder
11. juni 2003 - 11:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Listbox - hop fra en listbox til en anden

Alooooha

Jeg har to listboxes, som er placeret side om side. Den til højre er afhængig af hvad der er valgt i den til venstre. Det vil sige - den er tom til man begynder at bladre i den til venstre.

Nu vil jeg gerne lave det sådan at navigationen bliver lidt lettere og har fundet ud af at det er optimalt at man skal kunne trykke på PIL til højre for at hoppe til højre. Dette resulterer nu i at man bevæger sig en ned af listen til venstre og hopper til højre efterfølgende...

Koden:

Private Sub Lst1_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
If KeyCode = vbKeyRight Then
    Lst2.SetFocus
End If
End Sub

Dette dur ik den skal blive ved den man står på og fortsætte til højre.

På forhånd tak

/hiks
Avatar billede psyco01 Nybegynder
11. juni 2003 - 13:55 #1
Nu sidder jeg ikke lige med VB foran mig men prøv at sætte Lst1's selection til noget lign. Lst1.selection - 1 (Kan ikke lige huske hvad den korrekte metode hedder) lige før Lst2.SetFocus
Avatar billede psyco01 Nybegynder
11. juni 2003 - 14:04 #2
ja, prøv det her:
Private Sub Lst1_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
If KeyCode = vbKeyRight Then
    For i = 1 to Lst1.ListCount
        If Lst1.Selected(i) = True Then
            Lst1.Selected(i) = False
            Lst1.Selected(i-1) = True
        End If
    Next
    Lst2.SetFocus
End If
End Sub

eller noget ;)
Avatar billede hiks Nybegynder
11. juni 2003 - 14:19 #3
nope - fejl:

invalid property array index

har også selv prøvet:

lst1.listindex = lst.listindex -1

men det ser åååndsvagt ud!

/hiks
Avatar billede hiks Nybegynder
13. juni 2003 - 21:23 #4
tror vist der bliver holdt sommerferie i denne kategori...

lukker

/hiks