Avatar billede cthomsen Nybegynder
11. juni 2003 - 09:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flash Interaktivitet i et html dokument

Hejsa,

Idet jeg gerne vil implementere en flash movie i et html dokument og samtidigt vil benytte mig af den interaktivitet som flash delen indholder. Mit problem er, at jeg har lavet et "mine spil" hvor man benytter sig af piltasterne som navigering, men idet jeg implementerer flashdelen i mit html dokument så skal musmarkøren være over flash'en... Mit spg. er så: Hvordan laver man et system hvor brugeren kan "spille" spillet uden at skulle markere/placere musen over flashobjektet? Jeg har prøvet at benytte mig af Focus(), men umiddelbart så kan jeg ikke få det til at virke efter hensigten. Jeg håber at der er nogle derude som kan hjælpe mig :-)

På forhånd tak!
CThomsen
Avatar billede thulstrup Nybegynder
11. juni 2003 - 09:47 #1
Du kan også sætte størrelsen på din flash film til 100x100% og så sætte Stage.scaleMode = "noScale"; så din film ikke bliver scaleret.
Avatar billede cthomsen Nybegynder
11. juni 2003 - 09:56 #2
Bliver resten af sitet så ikke "dækket" af dette dvs. at html delen bliver ubrugeligt?
Avatar billede thulstrup Nybegynder
11. juni 2003 - 12:07 #3
Jo, hvis du også har alm. html indhold kan du ikke bruge den metode.
Men du kan da godt benytte piletasterne i din flashfil selv om musemarkøren ikke er over flashen, det kræver bare at din flash har focus...
Avatar billede cthomsen Nybegynder
11. juni 2003 - 12:21 #4
Vil du ikke være så venlig at uddyde "...at din flash har focus..."
Det lyder rigtigt, men jeg har ikke den helt store idé til hvordan jeg laver focus på min flash :-)
Avatar billede thulstrup Nybegynder
11. juni 2003 - 12:37 #5
Du giver normalvis din flash focus ved at trykke på den med musen. Du kan også v.h.a javascript sætter flashen til at have focus fra start. Hvis du vil gøre det skal du sætte:

onLoad="java script:movieNavn.focus();"

i dit <body> tag, hvor "movieNavn" er navnet på din identifier navnet på din flashfil. Eks.:

<HTML>
<HEAD>
<meta http-equiv=Content-Type content="text/html;  charset=">
<TITLE>test</TITLE>
</HEAD>
<BODY bgcolor="#666666" onLoad="java script:movieNavn.focus();">
<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="550" HEIGHT="400" id="movieNavn" ALIGN="">
<PARAM NAME=movie VALUE="test.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF> <EMBED src="test.swf" quality=high bgcolor=#FFFFFF  WIDTH="550" HEIGHT="400" NAME="movieNavn" ALIGN=""
TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></EMBED>
</OBJECT>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede thulstrup Nybegynder
12. juni 2003 - 09:04 #6
Noget du kunne bruge?
Avatar billede cthomsen Nybegynder
12. juni 2003 - 11:16 #7
Det er perfekt!!!! Tusind tak...