Avatar billede meelby Nybegynder
11. juni 2003 - 09:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vis alle poster, også tomme

Jeg er ved at oprette en database hvor jeg har en "Person- tabel", "Fag-tabel" og "Karakter-tabel"

Jeg har en formular der viser personerne, på denne formular er der en underformular hvor jeg gerne skal give karakter, dvs. at jeg vælger en person hvorefter underformularen skal give mulighed for at give karakter.

Jeg får kun de resultater der findes i karakter-tabellen, og ikke som ønsket ALLE fag?

Jeg har prøvet med en relation der tager alle poster fra fag-tabellen, men den samligner heletiden personID med karakter-tabellen.

Øh... giver det efterhånden nogen forståelse...
Avatar billede tjol Nybegynder
11. juni 2003 - 09:42 #1
Du bli'r nok nødt til at uddybe lidt :)
Hvordan ser relationerne mellem tabellerne ud? Hvilke nøglefelter har du?
Har du een post i karaktertabellen pr person eller pr person/fag?

/tjol
Avatar billede terry Ekspert
11. juni 2003 - 10:07 #2
If I undertsand this correctly then this is a many to many realationship you have, where the "Karakter-tabel" is the link between "Person- tabel" and "Fag-tabel"

You obviuosly can not show records from the "Fag-tabel" because týou have no related records in the link ("Karakter-tabel") table.
Avatar billede terry Ekspert
11. juni 2003 - 10:09 #3
An idea is to have another sub form showing those where the person has NOT taken a specific "fag", this will be a read only form. If you create a new record in the first sub form then a record will be removed in this new sub form
Avatar billede meelby Nybegynder
11. juni 2003 - 10:23 #4
terry: I understand the problems, but I am not sure how I create a new record in the first sub form – automatics?
Avatar billede terry Ekspert
11. juni 2003 - 10:54 #5
Not sure what you mean "automatics"!

Am I right about your relationships? I need to know or I will be just guessing!

If you have the relationships I mention then the you first sub form should be bound to your "Karakter-tabel". Then you have a combo where you can select the fag.
Avatar billede meelby Nybegynder
11. juni 2003 - 11:47 #6
terry: Yes, you have right about mine relationships, and I thing I can see the point whit the combo – this is something I not have ting about – maybe the combo can be the seclusions.
Avatar billede terry Ekspert
11. juni 2003 - 12:42 #7
The sub form contains ALL the results "karakter" where the person has taken that "fag"
The combo shows ALL "fag" and each record will display in the combo the selected "fag". So yes it could be used for showing  the "fag" which the person has NOT taken, THis will obviously show ALL when no "karakter" records have been enetered and get limited to those still not taken when you start adding records.
Avatar billede meelby Nybegynder
11. juni 2003 - 12:43 #8
Terry: Yes, it is working now, thanks you.
Avatar billede terry Ekspert
11. juni 2003 - 12:52 #9
selv tak :o)