Avatar billede moppe Nybegynder
11. juni 2003 - 09:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Plextor Power Rec

Hey Gutter og Gutinder.

Jeg har netop anskaffet mig en ny Plextor 48*24*48 brænder til IDE interface.  Den brænder for så vidt kanon og har ikke nogle klager på det område. MEN!! Når jeg vælger f.eks 48X speed så brænder den cd'en og har et cpu forbrug på 95~98% og når den er færdig med brænding komemr den med følgende besked Burn proc.. done at 20X Speed by Power Rec. Jeg har så læst mig til at Power Rec går ind og læser hvad skiven kan klare at brænde med for at opnå højeste kvalitet ved brænding. Jeg prøvede derefter så at brænde en skive ved 16X og der havde den stadigvæk et cpuforbrug på 95~98% ( hvilket jo ikke hører hjemme nogle steder ). Og når den så er færdig skrev den igen burn proc... done at 16X by power rec <-- Selvom jeg havde angivet hasitgheden. Jeg ved man akn slå Power Rec fra i PLextools. Men er det nogen god ide og er der andre der ahr oplevet det sammen. Og vil det hjælpe at slå Power Rec fra?
Avatar billede geforce3 Praktikant
11. juni 2003 - 09:17 #1
Har du slået DMA til i Enhedshåndtering -> Brænderen ? Det hjælper en del.. Kender ikke plextools så det kan jeg ikke sige noget om.
Avatar billede moppe Nybegynder
11. juni 2003 - 09:22 #2
Ja jeg kører win2k Pro Uk så det er slået til som standart... hvis ejg f.eks sætter min gmale 12X brænder i bruger den næsten ikke noget cpu kraft overhovdet..
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juni 2003 - 09:55 #3
moppe er du 100% sikker på at den (DMA) er slået til permanent, det ville være mærkeligt hvis det var standard. Jeg har indtrykket at Windows sætter den som vinden blæser.
Og ja, jeg har tjekket min egen, den ene stod til PIO - den anden til DMA

Bruger iøvrigt selv en Plexwriter 40/12A/40A, ingen problemer her.
Avatar billede moppe Nybegynder
11. juni 2003 - 10:24 #4
#Retaxes# Er du sikker på at din Plextor har Power Rec?. Jeg er godt nok på arbejde nu men skal sa nok chekke det når jeg kommer hjem, men jeg tviler på det er det da jeg ikke har haft problemer med tidligere brændere.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. juni 2003 - 10:35 #5
det ved jeg ikke lige nu, jeg kan ikke finde min manual.
Prøver at finde den på nettet.
Avatar billede geforce3 Praktikant
11. juni 2003 - 12:40 #6
For ved mig plejer den ikke selv at gøre det(jo ved vores XP)
Avatar billede moppe Nybegynder
15. september 2003 - 23:48 #7
Fandt selv ud af det
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. september 2003 - 00:05 #8
hej, hvad var det du fandt ud af?