Avatar billede schoesler Nybegynder
11. juni 2003 - 08:33 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Denne kode opretter et felt i en ekstern db

Hvordan får jeg formateret feltet til yes/no - on/of - true/false

Dim dbs As Database

Set dbs = OpenDatabase("C:\company shared folders\WinStores.mdb")

dbs.Execute "Alter table [Purchase Orders] add ToBeSend yesNo"
Avatar billede henrik13 Nybegynder
11. juni 2003 - 08:51 #1
Hej.
Brug mugs exsempel i:
http://www.eksperten.dk/spm/361014
Den oprettede ja/nej felt som nøglefelt.
Vh Henrik13
Avatar billede schoesler Nybegynder
11. juni 2003 - 09:35 #2
'mugs' eksempel hjælper mig ikke. Min kode opretter en nyt felt i tabellen Purchase orders. Det er af typen yes/No og det virker. Men formatet bliver ikke Yes/NO. Man kan vælge imellem Yes/No, True/False eller ON/OF
Avatar billede henrik13 Nybegynder
11. juni 2003 - 09:44 #3
Hvad skal det så vises i, da mugs exempel kun har valgmuglighedden -1 og 0. Det er normalt for ja og nej felter. Normalt vises jo kun ja. :o)
Avatar billede schoesler Nybegynder
11. juni 2003 - 09:50 #4
Hvis du opretter et felt yes/No i en tabeller kan de præsenteres på 3 forskellige måder (format) Yes/No (flueben) On/of og true/false. Det er formatet ON/OF jeg forespørger
Avatar billede mugs Novice
11. juni 2003 - 10:05 #5
Du kna ikke have et format der viser ON eller OFF i et Ja/Nej felt. Enten har du et "flueben" i feltet, eller også har du ikke.
Avatar billede schoesler Nybegynder
11. juni 2003 - 10:15 #6
'mugs' Hvis du kører min kode, så vil der blive oprettet et felt i min tabel. Det vil blive af typen Yes/No. Vælger du så feltet på en form bliver det ikke af typen (flueben) men et alm. felt med 0,1
Avatar billede mugs Novice
11. juni 2003 - 10:42 #7
Det skal prøves!
Avatar billede terry Ekspert
11. juni 2003 - 14:12 #8
Jan, In Access a Yes/No field contains a boolean value which (in Accees) can be -1 or 0
-1 is the same as True or On or Yes
0 is the same a False or Off or No
Avatar billede terry Ekspert
11. juni 2003 - 14:14 #9
The Boolean field is a BIT
Avatar billede terry Ekspert
11. juni 2003 - 14:16 #10
so "Alter table [Purchase Orders] add ToBeSend Bit" should help
Avatar billede schoesler Nybegynder
11. juni 2003 - 17:25 #11
Hi Terry, det hjalp desværre ikke
Avatar billede mugs Novice
11. juni 2003 - 18:07 #12
schoesler > Det er korrekt, at din kode tilføjer et felt af typen Ja/Nej. Men prøv i tabellen at indtaste Ja, og Access vil ændre værdien til -1. Når tabellen ikke vil acceptere andet, kan du heller ikke få formularen til det. For mig at se, er der kun den mulighed, at oprette et ubundet tekstfelt, og i formularen OnCurrent indtaste en kode, der "oversætter" Ja/Nej feltets værdi til tekst.
Avatar billede freaken11 Nybegynder
11. juni 2003 - 18:19 #13
Avatar billede schoesler Nybegynder
11. juni 2003 - 18:21 #14
'mugs' fandt ud af hvis jeg kopierede en eksistende check box og omdøbte den til mit nye felts navn virkede efter hensigten, selvom det ikke fremgår af min tabel.
Avatar billede schoesler Nybegynder
11. juni 2003 - 18:23 #15
'freaken11' øh.... har du ikke skrevet et forkert reference nummer?
Avatar billede fet321 Nybegynder
11. juni 2003 - 18:41 #16
freaken11 >> Skynd dig at læse ekspertens regelsæt: http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Det er _ikke_ tilladt, det du har gang i.
Avatar billede mugs Novice
11. juni 2003 - 18:47 #17
schoesler > Det er en mulighed jeg ikke tænkte på.