Avatar billede andersblarsen Nybegynder
10. juni 2003 - 23:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Viderestilling til min egen server?

Jeg har et billigt dk-domæne med nada plads ... Jeg vil gerne have at man bliver viderestillet til min egen server....hvordan gør jeg det?
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
11. juni 2003 - 00:05 #1
bed din dns host om at sætte dns'en til at pege på din ip.

Eller redeleger det til gratisdns.dk hvor du selv kan styre dns'en + at det er gratis at bruge, du betaler kun den årlige afgift til dkhostmaster.

Mvh.
Gonza
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
11. juni 2003 - 00:15 #2
alternativt kan du ligge en fil op på serverne som så videresender brugeren til din server, dette kan gøres med php på følgende måde:

<?php
header('location:http://xxx.xxx.xxx.xxx/');
?>

(xxx.xxx.xxx.xxx = din ip)

Med denne måde kommer du dog til at kunne se din ip i adresselinjen, denne kan skjules ved at loade scriptet i en frame.

Mit første svar er det jeg klart vil foretrække.
Avatar billede stefanlarsen Nybegynder
20. juni 2003 - 20:58 #3
www.gratisdns.dk der kan du købe et domain til 100 kr og selv styre dns'en og sætte den til din egen ip/server
Avatar billede donwang Nybegynder
20. juni 2003 - 23:44 #4
<html>
<head>
<meta HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=windows-1252">
<title>title</title>
</head>
<frameset rows="*">
  <frame name="side" src="http://www.adresse.dk">
  <noframes>
  <body>
</body>
  </noframes>
</frameset>
</html>
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
21. juni 2003 - 00:23 #5
Takker for comment Don W.