Avatar billede vesperillo Nybegynder
10. juni 2003 - 20:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Klassisk musik copyright?

Hej
Hvordan er det med den klassiske musik og copyright rettigheder? Kunstnerne har jo været døde i et par århundreder efterhånden(Mozart fx.)Gælder der de samme rettigheder som for nutidens musik?
Avatar billede ohmish Nybegynder
10. juni 2003 - 20:18 #1
Beskyttelsen af musikværker varer i ophavsmandens levetid plus 70 år efter hans eller hendes død.
Avatar billede nebuchadnezzar Nybegynder
10. juni 2003 - 20:29 #2
det er ikke nødvendigvis kunstneren selv der har rettighederne til deres musik. der er helt sikkert en anden der har rettighederne til ex. Mozart og Händels musik
Avatar billede vesperillo Nybegynder
10. juni 2003 - 22:06 #3
Interessant.
Det er taget til efterretning :)
Takker.