Avatar billede txk Nybegynder
10. juni 2003 - 16:46 Der er 2 kommentarer

lovgivning mm.

Jeg ønsker nogle links til sider hvor jeg kan læse om hvad der er lovligt at have på hjemmesider og lignende...
fx Har du en lille flash animation... hvordan finder du så ud af om det er lovligt at putte den ind på din side ? alle mulige smider (c) tegn ind hvor de ikke hører hjemme
Avatar billede overchord Nybegynder
10. juni 2003 - 16:51 #1
Det goer de egentligt ikke! Copyright kraever i modsaetning til f.eks Trademarks og designs ikke registrering. Copyright opstaar reeelt set automatisk naar du har skabt en ide/et tegning/et stykke musik.
Copyright daekker ting som: grafik, logoer, fotografier, tegninger, rapporter, layouts og software.
Saa snart du har lavet din egen kode, dit eget stykke grafik/flash animation kan du kraeve din copy right.

Dette website (herunder) giver en god ide om hvordan forskellige lande behandler copy-rightet materiale:
http://www.unesco.org/culture/copy/
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. juni 2003 - 16:54 #2
Intet er lovligt med mindre du har fået rettigheden overdraget.
Hvis ejeren af websitet siger at det er gratis, og du dermed handlede i god tro. Så plejer
det at være nok at fjerne animationen fra dit eget website.
Hvis der ikke står gratis på websitet, og der står (c). Så må du ikke taget noget som helst fra websitet.

/per