Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. juni 2003 - 15:53 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Sponsorer søges

Det her er egentligt ikke et spørgsmål og derfor der ikke er nogen point for det.

Er der nogen der kunne være interesserede i at sponsorere et nyt spil der kommer på nettet? Spillet handler om biler (et bil-kort spil) vi skal bruge penge til programmeringen og er derfor nødt til at skaffe lidt penge før det endelige spil er færdigt.

Hvis nogen er interesserede eller vil høre noget om projektet kan de kontakte mig på steffenchristensen@stofanet.dk eller på ICQ ( 114622849 )
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 15:54 #1
hvad får man ud af det?
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. juni 2003 - 15:54 #2
Reklame og det drejer sig ikke om særlig mange penge
Avatar billede janemil Nybegynder
10. juni 2003 - 15:55 #3
Fortæl lidt mere?
>bruge penge til programmeringen
Hvorfor skulle man give jer penge for at lave jeres eget projekt?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 15:56 #4
Hvorfor skulle jeg ikke hellere selv få nogen til at lave sådan et bilkortspil til mig, i stedet for at betale jer for at have det liggende. Det ville jeg da sikkert få mere reklame ud af hvis det var det jeg ønskede.
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. juni 2003 - 15:58 #5
Vi laver et spil som går ud på det samme som med almindelige bil-kort - nederst på alle kortne kan man så se en adresse, link osv. til en forhandler der vil sponsorere - eller et banner/reklame der kommer når man spiller.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 15:58 #6
>og det drejer sig ikke om særlig mange penge
Hvorfor sparer du så ikke bare lidt op?

På hvilken hjemmeside skal spillet ligge?

Hvem er jeres målgruppe?

Hvor mange besøgende forventer i?
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. juni 2003 - 16:01 #7
Det drejer sig ikke om mange penge fra sponsorerne fordi der kommer mange sponsorer

- vi laver en hjemmeside til spillet (også penge hertil)

- vores målgruppe er hovedsageligt unge danskere (men regner med at udvide til andre lande senere)

- vi forventer mange besøgen fordi vi vil markedsføre spillet meget (også penge skal bruges til markedsføring)
Avatar billede janemil Nybegynder
10. juni 2003 - 16:02 #8
Lad os se siden.
Avatar billede Chewie Novice
10. juni 2003 - 16:03 #9
hvad er "ikke særlig mange penge" ?? alt er relativt
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. juni 2003 - 16:03 #10
hehe den har vi jo IKKE købt endnu - og hvad skal vi bruge den til når spillet ikke er færdigt udviklet endnu? den står jo bare og trækker penge
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. juni 2003 - 16:05 #11
det er noget med 100 kr. (hvis vi for mange sponsorer) og så gælder banner/reklamen i 1 år.

Vi ville også gerne have noget merchandise fra nogen bilforhandlere som vi så kan udlodde som præmier til en der har vundet flest gange eller sådan noget
Avatar billede janemil Nybegynder
10. juni 2003 - 16:05 #12
Var det ikke en ide at vente med at kræve penge ind før i har noget at sælge?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 16:05 #13
Det lyder lidt som katten i sækken.

hmmm jeg tror jeg laver mit eget bilkort spil, det er da vist den optimale løsning for mig.

Kender et par gode programmører der sikkert hurtigt kan skrue sådan et spil sammen.
Avatar billede janemil Nybegynder
10. juni 2003 - 16:06 #14
Det lyder sejt nok. Er siden fed er jeg måske med, når i har noget seriøst at vise.
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. juni 2003 - 16:06 #15
Jo måske - men vi er nødt til at finde ud af om nogle er interesserede ellers kan programmøren ikke starte med programmeringen - før han har garanti for penge
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. juni 2003 - 16:06 #16
Som sponsor eller hvad?
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. juni 2003 - 16:07 #17
schulze > SKAL du lave et spil bare fordi vi gør det? du behøves da ikke være med i et bil-kort spil
Avatar billede janemil Nybegynder
10. juni 2003 - 16:08 #18
Sponser eller medejer. Men i må jo vise lidt først.
100kr skulle jeg nok kunne trække frem ;-)
Avatar billede Chewie Novice
10. juni 2003 - 16:08 #19
Når siden er færdig vil jeg måske også give en hund for banner reklame i et år
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. juni 2003 - 16:09 #20
Jeg vender tilbage når jeg finder ud af noget mere - i kan kontakte mig på ICQ eller mail dem som er interesserede
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 16:10 #21
hvad skal hjemmesiden hedde?
Avatar billede janemil Nybegynder
10. juni 2003 - 16:11 #22
Min mail info@webmasteren.dk
CV www.webmasteren.dk
Firma www.webfirmaet.dk
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. juni 2003 - 16:14 #23
schulze > ved ik helt - det samme som spillet, men vi har ikke arbejdet med navnet endnu. Hvorfor vil du vide det?

janemil > ok
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 16:19 #24
LOL jeg tænkte nok der var en skjult dagsorden:

"Kommentar: pistolpalle
06/06-2003 21:13:13    ja men cool cash er også muligt hvis nogen vil være med i teamet fordi vi regner med at tjene lidt penge ind fra sponsorere "
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. juni 2003 - 16:19 #25
hvad?
Avatar billede giang Nybegynder
10. juni 2003 - 16:28 #26
pistolpalle >> Vi er muligvis interesseret i et samarbejde. Vi driver allerede forskellige hjemmesider som samlet har ca. 1.500 daglige besøgende.
Henover sommeren forventer vi at udvide mere yderligere et par sider, og vi arbejder desuden på at lave en stor portal, der skal samle og forbinde vores forskellige hjemmesider.

Jeres bil-kort spil kunne evt. blive en del af denne portal. Dette ville indebære at vi sørger for udarbejdelsen af en hjemmeside til spillet, hosting af hjemmesiden/spillet. I skal således kun bruge tid/kræfter på at udvikle selve spillet.
Denne model kræver at vi bliver medejer af spillet (mod betaling selvfølgelig), men er også nødt til at se noget mere konkret fra jeres side.
Vi kan foretage fælles markedsføring af spillet, og da vores hjemmesider allerede er veletableret, kan vi nå ud til mange flere brugere end I kan på egen hånd.
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. juni 2003 - 16:30 #27
Ok det lyder godt

Jeres sides navn...?

Jeg må lige finde ud af noget mere og så laver jeg en slags guide da der er mange der spørger på hvordan det skal være (fortåeligt nok)
Avatar billede giang Nybegynder
10. juni 2003 - 17:28 #28
pistolpalle >> Vi driver pt. følgende sites:

www.internetplads.dk
www.the-gif.dk
www.vittighed.dk
www.webhostpriser.dk
www.webopskrifter.dk

Derudover er der yderligere et par sites på vej, og vi forventer som sagt at lancere en større portal i løbet af sommeren.

Jeg vil lige sikre mig at spillet spilles on-line (altså på hjemmesiden). Det skal ikke være et spil der skal downloades, hvis vi skal deltage i projektet.
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. juni 2003 - 20:04 #29
Nej det er et online spil
Avatar billede giang Nybegynder
10. juni 2003 - 20:11 #30
Hvordan skal det præcist forstås? Er det et spil der spilles på hjemmesiden, eller downloader man et program og spiller mod hinanden via nettet?

Hvor langt er I med projektet? Er det muligt at se det foreløbige resultat?
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. juni 2003 - 20:18 #31
ehm... det er et online spil som bliver spillet fra hjemmesiden

projektet er ikke nået særligt langt fordi vi er nødt til først at finde sponsorer som i alt sponsorer ca. 1200 kr.

designet skal laves i denne uge eller i hvert fald inden sommerferien.
Avatar billede giang Nybegynder
10. juni 2003 - 20:23 #32
Jeg kan ikke afsætte penge til projektet uden at have set noget i praksis, vide mere om projektet osv. Jeg er jo nødt til at have et ordenligt vurderingsgrundlag.

Hvis det viser sig at projektet har den seriøsitet og det potentiale som det lyder til, vil jeg dog godt kunne bidrage med en væsentlig del af de 1200 kr.
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. juni 2003 - 20:27 #33
Projektet er meget seriøst og i denne uge følger der en design prøve til evt. sponsorer + en "spille vejledning"
Avatar billede janemil Nybegynder
10. juni 2003 - 20:27 #34
Du gerne sende til mig også.
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. juni 2003 - 20:30 #35
jeg smider et link ind her...
Avatar billede giang Nybegynder
10. juni 2003 - 20:31 #36
Du kan sende den til mig på webmaster@klikamok.dk eller offentliggøre den i denne tråd.

Jeg glæder mig til at se det foreløbige resultat.
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. juni 2003 - 21:27 #37
Øhm... der er lige kommet et par problemer: vi kan ikke nå at lave det færdige design til der hvor jeg først lovede men det kommer efter sommerferien

jeg ved godt det er lidt sent men det er på grund af min makker skal på ferie hele sommerferien
Avatar billede coolstar Nybegynder
13. juni 2003 - 23:36 #38
Det lyder ikke særlig seriøst  -tvivler på nogen hopper på den, men pøj pøj... Ideen er nu heller ikke så go...
Avatar billede postndk Nybegynder
13. juni 2003 - 23:46 #39
det virker lidt kiosk agtigt. Det ville da være verdens dårligste forretning for en "sponsor" at smide penge i et projekt som man ikke ved om kommer op at køre. og at du ingen gang kan vise et projekt oplæg, design udkast, navn eller noget.

du burde først poste dette indlæg når du havde lavet dit bilkort spil, det er trods alt 100000 gange nemmere at få folk til at betale når der er noget konkret at smide pengene ud til.
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
14. juni 2003 - 00:06 #40
hvis i synes det er et useriøst, dårligt eller noget andet så lad dog vær at læse om det eller spille det når det kommer op og køre og slet ikke poste her i indlægget hvis i bare har negative ting at sige
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
16. juni 2003 - 13:14 #41
lukker
Avatar billede or.han Nybegynder
23. juni 2003 - 16:18 #42
jeg giver ret i pistolpalle i at i ikke er forpligtet til at kommentere alt og sige negative ting. jeg sagde engang at det var svært at lære programmer hvis man gad at tage sig sammen og derfor blev jeg hakket meget ned på.
  i siger også at man bare kan lave sit eget spil. Ja det kan man godt, men feks hvorfor tror du at folk sponsorer på msn, jubii osv. de kunne da også lave det selv, men det er fordi folk besøger de sider meget og kommer til at lægge mærke til det
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
03. juli 2003 - 21:16 #43
Det du siger det er lige mine ord or.han

Lad os tage et eksempel mere; Arla sponsorer landsholdet i fodbold, i stedet for at gøre det skulle de så selv lave et fodbold hold? Nej vel! Man sponsorer jo ikke fordi man vil være med i f.eks. et bil-kort-spil men fordi man vil markedsføre sit firma