Avatar billede mckillerman Nybegynder
10. juni 2003 - 14:06 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Sort skærm

Hardwarespecifikationer:
IBM Aptiva AMD K6-2 350 Mhz
128 MB ram
Windows 98

Problem:
Skærmen er gået i sort. Der kommer ingen reaktion fra skærmen ved opstart, selvom systemet booter op som normalt(keyboard og lign.). Problemet skyldes ikke skærmen eller ledninger/stik da en anden skærm heller ikke virkede.
Ligeledes var der ingen problemer med skærmen ved tilslutning til en anden pc.
Hverken bootdisk eller retableringscd virker.
Ved et enkelt tilfælde kom der reaktion på skærmen ved opstart med følgende besked:

"Bios v.3.2

Skærmhukommelse ændret"
Avatar billede foralias Praktikant
10. juni 2003 - 14:20 #1
Har du prøvet at skifte grafikkort?
Avatar billede knoes Nybegynder
11. juni 2003 - 14:23 #2
er grafikkortet aktiv i bios
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. juni 2003 - 14:24 #3
Er der ændret noget som helst hardware på maskinen? Hvis ikke, så prøv at cleare CMOS med en jumper på MB.
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. juni 2003 - 14:25 #4
er grafikkortet aktiv i bios> Øøhhh.. hvordan skulle han kunne se det, når der ikke kommer noget på skærmen?
Avatar billede foralias Praktikant
19. juni 2003 - 07:38 #5
mckillerman -> Hvis du vil hjælpes så svar dog på vores spm.
Avatar billede mckillerman Nybegynder
19. juni 2003 - 11:59 #6
Sorry, det er slet ikke min computer men en af mine venners. Og han har løst problemet ved... at købe en ny computer.

Så hvis en gider at fortælle mig hvordan man deler points ud her vil jeg da gerne dele nogle ud for jeres ulejlighed.
Avatar billede foralias Praktikant
19. juni 2003 - 12:04 #7
Jamen hvis du ikke har fået svar på spm. så er det jo op til dig selv om du vil give points for ulejligheden.
Men her har du et svar, og jpvj har også smit et så vælger du bare den/de som skal have points og trykker accepter
Avatar billede foralias Praktikant
21. august 2003 - 20:58 #8
Lukke?