Avatar billede nyrup Nybegynder
10. juni 2003 - 11:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ender man på Spamcop, når man ikke sender spam

Hej alle i kloge hoveder.

Her til morgen, har vi pludselig opdaget, at vores (fiormaets) mailserver er endt på Spamcop, og vi kan derfor ikke sende til visse modtagere.

Vi mener bestemt ikke at brugere hos os har spammet, og vi har heller ikke modtaget klager.

Hvordan kan det så gå til?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. juni 2003 - 11:34 #1
I kan have en åben SMTP-server - måske ?
Avatar billede human Nybegynder
10. juni 2003 - 11:35 #2
Det går til på den måde at de tester din server for open relay, og om der bare er den midste mulighed for at den kunne misbruges, det er ikke sikkert den bliver det. Men det kan ske.

Det er ikke længe siden det samme skete for min server. Jeg fik snakket med dem og de hjalp mig for at lukke hullet.
Avatar billede foralias Praktikant
10. juni 2003 - 11:37 #3
Du kan også være så heldig at en virus bruger din @firmaadresse.dk som afsender. Det sker pt. for os med en reklame for NETTO. Bare med vores firma som afsender.
Avatar billede nyrup Nybegynder
10. juni 2003 - 11:55 #4
Vi har testet via ORDB og andre, og de melder ingen problemer.

Burde de ikke sende en varsel el. lign.?

Vi har ikke fået klager over noget, og det undrer os.

Ders oplysninger er heller ikke særlig informative, men da deres hjemeside er nede pt. kan jeg ikke sætte dem ind her.
Avatar billede human Nybegynder
10. juni 2003 - 20:17 #5
Hmm.. Lyder underligt.

Har du prøvet at teste din server på ORDB? http://ordb.dk/submit/

Hvis den kommer med det resultat at der intet er ivejen, så ville jeg stole på dem. Ikke spamcop.
Avatar billede nyrup Nybegynder
10. juni 2003 - 20:33 #6
human <- Den viser alt OK, og det samme gør alle andre end Spamcop. Desværre er der flere der bruger at slå op i spamcop f.eks. http://openrbl.org/, og mange mailservere checker det.

Jeg har skrevet til SPamcop for at få en forklaring, men deres DB-server er død så de kan ikke se noget før i morgen ØV ØV
Avatar billede foralias Praktikant
19. juni 2003 - 07:39 #7
LUKKE ???
Avatar billede nyrup Nybegynder
19. juni 2003 - 08:18 #8
Det var en virus