Avatar billede erik100 Nybegynder
10. juni 2003 - 10:29 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

HP 710C - Printeren blander farve til sort

Jeg har et spørgsmål vedr. min hp710c.
Nu hvor jeg printer i windows XP og der er bare et ord som printeren skal udskrive i farve så vælger den at blande farve til sort for at udskrive de andre ord istedet for at bruge den sorte farve patron. Hvordan kan man ændre dettte?
Avatar billede lrd Nybegynder
10. juni 2003 - 10:31 #1
Du må da kunne gå ind i indstillingerne og ændre det til kun sort
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juni 2003 - 10:36 #2
Start>Printere>HP710C - Egenskaber for printeren, her kan du indstille om den skal skrive ud i farver eller sort, ligesom du kan indstille kvaliteten.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juni 2003 - 10:40 #3
der er en fane der hedder farvestyring, se efter om du har en farveprofil der evt. hedder sRGB Color Space Profile.

Under fanen Generelt kan du vælge Udskriftindstillinger>Papir/Kvalitet og sætte den til farve.
Avatar billede erik100 Nybegynder
10. juni 2003 - 10:46 #4
Jeg ved godt man kan sætte den til kun at printe i sort, men hvis man gerne vil have at de ord der er i farve skal udskrives i farve og de ord som er i sort skal den bruge den sorte parton til at udskrive, hvad skal man så gøre? Det tager nemlig lang tid når den skal blande farve til at udskrive sort.
Avatar billede erik100 Nybegynder
10. juni 2003 - 10:49 #5
Jeg har desuden den farveprofil der hedder sRGB Color Space Profile. :-)
Avatar billede lrd Nybegynder
10. juni 2003 - 10:49 #6
Kan du ikke bare markere dem og indsætte en farve på dem evt
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juni 2003 - 10:54 #7
hmm, den skal kunne skelne sort og farve fra hinanden, har du de nyeste drivere til WinXP.

Jeg bruger selv en HP og når jeg printer ud fra f.eks. Word, hvor der er bladede farvet tekst, gør den det rigtigt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juni 2003 - 10:54 #8
bladede=blandede even
Avatar billede erik100 Nybegynder
10. juni 2003 - 10:56 #9
Nu er der jo nogle gange man gerne vil have nogle bestemte ord i bestemte farver. Så og det er jo pænest med en helt sort til det som skal være sort.
Avatar billede erik100 Nybegynder
10. juni 2003 - 10:57 #10
retaxes >> Jeg har prøvet at lede efter en nyere driver men kan ikke finde én, den eneste jeg kan finde er den der er standart i win xp. men hvis du har en nyere vil jeg da gerne have fat i den :)
Avatar billede lion-1 Nybegynder
10. juni 2003 - 11:01 #11
Jeg vil gætte på, at det er den sorte farvepatron der er defekt.
Det er derfor den blander farverne for at få en "sort" frem. Skift den sorte patron, og alt virker normalt igen.
Lion-1
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juni 2003 - 11:03 #12
der kan være noget om det lion skriver, men du har måske prøvet med nye patroner.
Mine drivere passer kun til HP G55.
Avatar billede erik100 Nybegynder
10. juni 2003 - 11:04 #13
lion-1 >> Det underlige er nemlig at hvis jeg har en side som kun er skrevet med sort så kan den godt finde ud af at bruge den sorte parton. Så kan den da ikke være defekt?!
Avatar billede snap Nybegynder
10. juni 2003 - 11:05 #14
Der findes ikke en ny og der kommer heller ikke en, det svar fik jeg af HP og jeg blev anbefalet at købe en ny printer.Ved overgang til XP mister du flere funktioner som den havde ved win 98.
Avatar billede erik100 Nybegynder
10. juni 2003 - 11:05 #15
Jeg har desuden prøvet at udskrive i Windows ME og der kan den godt finde ud af at ikke blande farver
Avatar billede erik100 Nybegynder
10. juni 2003 - 11:06 #16
snap >> Din gør altså det samme?
Avatar billede snap Nybegynder
10. juni 2003 - 11:21 #17
Nej det gør den ikke, men den kan ikke skrive ud som en bog, og det kommer den aldrig til for jeg skifter den til en anden men ikke Hp da de ikke vil lave drivere til deres produkter.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juni 2003 - 11:47 #18
snap> det passer ikke helt med at HP ikke leverer drivere.
Jeg kunne umiddelbart bruge min HP under WinXP, ikke med alle faciliteter, men godt nok til mit brug.
På et tidspunkt kunne jeg hente de nyeste drivere og jeg kunne endvidere få tilsendt en CD der var Up to dat i WinXP.
Avatar billede snap Nybegynder
10. juni 2003 - 12:18 #19
må jeg så også få at vide hvilken Hp for 690 og 710c finder der ikke en driver fra Hp jeg skal gerne sende dig det svar jeg fik fra
Henrik Kirkeskov
Informationschef
Hewlett-Packard
Kongevejen 2
3460 Birkerød
Avatar billede erik100 Nybegynder
06. oktober 2003 - 00:11 #20
lukket