Avatar billede spar2klub Nybegynder
10. juni 2003 - 10:25 Der er 13 kommentarer

Slå DHCP server fra Linksys Wireless router og selv angive IP

Hejsa,

Jeg sidder her og vil gerne kunne slå DHCP serveren fra min Linksys Wireless router, men jeg kan ikke få det til at virke. hver gang jeg slår den fra så kan jeg ikke finde ud af at bestemme en bestemt ip adresse til mine computere. Kan I hjælpe?
Avatar billede kenp Novice
10. juni 2003 - 10:33 #1
når du har slået den fra skal du jo taste alle oplysninger ind disse skal tastes manuelt ind i din ocmputer

IP-adresse
Subnet
DNS
Gateway

Ellers kommer ud ike på nettet
Avatar billede spar2klub Nybegynder
10. juni 2003 - 10:34 #2
Det har jeg lige gjort, men nu kan jeg ikke finde ud af hvordan jeg angiver, de nye IP adresser til mine computere
Avatar billede kenp Novice
10. juni 2003 - 10:36 #3
hvilket styresystem!

win2k/xp ->start ->indstillinger ->netværksforbindelser ->åbne dine netværksforbindelse ->klik på egenskaber ->marker tcp/ip ->egenskaber -> det er her du skal sætte oplysninger ind.
Avatar billede spar2klub Nybegynder
10. juni 2003 - 10:38 #4
Det på min computer kan jeg godt finde ud af men skal jeg ikke fortælle DHCP serveren hvor nogle IP adresser der er ok?
Avatar billede kenp Novice
10. juni 2003 - 10:41 #5
nope
Avatar billede kenp Novice
10. juni 2003 - 10:41 #6
men du kan gå ind i din routere og blokere nogle ip-adresser til at de ikke kan bruges!
Avatar billede spar2klub Nybegynder
10. juni 2003 - 10:47 #7
skal jeg indtaste alle oplysninger altså Dns server og standartgatway eller behøver jeg ikke at indtaste dem?
Avatar billede kenp Novice
10. juni 2003 - 10:48 #8
Alle oplysninger skal indtastes når du slår dhcp fra
Avatar billede spar2klub Nybegynder
10. juni 2003 - 10:56 #9
hmm det virker stadig ikke.. kan gjort jeg have gjort noget forkert i min router? Jeg har ikke indtastet wins i den kun DNS adresser
Avatar billede kenp Novice
10. juni 2003 - 11:02 #10
ja de kan du sikkert godt :) der skal heller ikke stå noget i wins
Avatar billede spar2klub Nybegynder
10. juni 2003 - 11:09 #11
hmm når jeg har slået min DHCP server fra betyder det så ikke at de computere der er på det netværk ikke automatisk får tildelt en IP adresse?

det lyder nok lidt underligt men de får automatisk en IP adresse nu
Avatar billede kenp Novice
10. juni 2003 - 11:20 #12
så har du lavet noget forkert! for de burde ikke modtage den!
Avatar billede kenp Novice
11. juni 2003 - 20:44 #13
hvordan går det! lukke tid?