Avatar billede schoesler Nybegynder
10. juni 2003 - 08:57 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Nogen har adgang til min hjemmeside andre har ikke, grundet cooki

Min hjemmeside ligger på www.schoesler.com
Jeg har fået adgang til den ved at vælge Internet option/privacy/low ellers havde jeg ikke. Der er andre som har gjort det samme men har ikke adgang til siden. Hvad kan problemmet være
Avatar billede a_trunk Nybegynder
10. juni 2003 - 09:10 #1
du kan også bare vælge brugerdefineret og lad cookies blive gemt på din computere, kan ikke huske det ord korrekt men ca det der står. ved ikke om du kan undgå de cookies med det du har, men ellers skal de andre slå cookies på for at komme ind, man kan også lave på hjemmesiden så den skriver hvis cookies ikke er på, kan godt prøve at finde ud af hvordan hvis det er
Avatar billede schoesler Nybegynder
10. juni 2003 - 09:20 #2
OK, gider du det
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. juni 2003 - 16:08 #3
Det er nok fordi du bruger Session Cookies til dit system.

Hvis du går ind i IE->Tools->Internet Options...
Vælger fanen:  Privacy
Tryk på nkanppen:  Advanced...
Sæt kryds i:  [ ] Always allow session cookies
Avatar billede schoesler Nybegynder
10. juni 2003 - 16:39 #4
'eagleeeye' gælder alle bruger som vil ind på siden
Avatar billede schoesler Nybegynder
10. juni 2003 - 16:41 #5
gælder det alle
Avatar billede amerikaner Nybegynder
12. juni 2003 - 15:15 #6
Det gælder alle (som brug nye browser (5+ i IE, Netscape, osv.).  Det er ikke Session Cookies som er problem.  Det er Third party (tredjeparts) cookies.

"A third-party cookie either originates on or is sent to a Web site different from the one you are currently viewing. Third-party Web sites usually provide some content on the Web site you are viewing. For example, many sites use advertising from third-party Web sites and those third-party Web sites may use cookies. A common use for this type of cookie is to track your Web page use for advertising or other marketing purposes. Third-party cookies can either be persistent or temporary." - http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/prodtechnol/winxppro/proddocs/sec_cook.asp

Din cookies kommer fra http://80.62.174.116 ikke www.schoesler.com så browseren siger "WOW" og blokker (ud over man siger "jeg er lige glad")
Avatar billede schoesler Nybegynder
12. juni 2003 - 16:11 #7
'amerikaner' Hvordan kommer jeg over dette, er der en løsning. Man kan selvfølgelig skrive på sin side at cookies skal være slået til inden de forsøger sig på hjemmesiden.
Avatar billede amerikaner Nybegynder
13. juni 2003 - 08:33 #8
Du kan ikke rigtig "kommer over dette".  Microsoft gjort det til stop tracking fra reklamer som inholder cookies (Privacy Issues).

I can guess you have a DNS redirecting, www.schoesler.com (80.80.20.46) to the 80.62.174.116. You could just start in 80.62.174.116, how bout a auto redirect
tag?

<META http-equiv=refresh content=1;URL=http://80.62.174.116/>

You get the easy address and the cookies come from the same adresse the user starts at.
Avatar billede schoesler Nybegynder
13. juni 2003 - 12:19 #9
'amerikaner' Det er rigtigt at min domæne er registeret ved speednames og min side ligger lokalt på min computer http://80.62.174.116 Har ikke noget webhotel hos speednames så jeg kan vel ikke lave en redirect eller hvad?
Avatar billede amerikaner Nybegynder
13. juni 2003 - 12:56 #10
Well, you're using ASP so, if you plug in the code:

If Not Request.ServerVariables("LOCAL_ADDR") = "80.62.174.116"
' ikke den rigtig server adresse
  response.redirect("http://80.62.174.116")
End If

IT WON*T WORK, probably, because everything is the local server (IP adresse).
-------------------------------------

Men, enkelt er opret en nye side index.asp. Change your PC's first served page to the index.asp, use one of the above code bits (MetaTag or ASP) to:

http://80.62.174.116/index.asp --->redirect to ---> http://80.62.174.116/login.asp.  Det er FUSK men du kan tak Microsoft.

P.S. Recommend ASP as the METATAG can be ignored by older browsers.
Avatar billede schoesler Nybegynder
13. juni 2003 - 13:13 #11
Tak det vil jeg prøve