Avatar billede mr_bambi Nybegynder
09. juni 2003 - 20:24 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

auto_prepend - ikke i underbiblioteker

Jeg har oprettet en .htaccess i min /WWW-mappe på mit webhotel, og deri har jeg følgende linier:

<Files *.php>
php_value auto_prepend_file /hotel/mr-bambi/WWW/include.prepend.php
php_value auto_append_file /hotel/mr-bambi/WWW/include.append.php
</Files>

Det virker såmænd også som det skal - og så liige lidt til! Jeg vil nemlig helst være fri for (læs: vil ikke ha'!), at de to filer bliver pre- og append'ed til .php-filer i mine underbiblioteker.

Er der nogen måde, hvorpå jeg i min /WWW/.htaccess kan sætte, at det kun skal gælde .php-filer i det pågældende bibliotek? Eller sekundært - hvad skal jeg skrive efter
php_value auto_prepend_file
i /WWW/subdir/.htaccess for at få den til at lade være med at pre- og append'e i det bibliotek?

Mvh
/Bjørn Amdi Sloth
Avatar billede htm Nybegynder
09. juni 2003 - 22:15 #1
Du kan ikke skrive noget i din .htaccess der gør at den kun bruges i det bibliotek og ikke undermapper!

Men du kan smide dette i en .htaccess i undermapperne

php_value auto_prepend_file none

Kan være det løser problemet, det ville jeg umiddelbart tro!
Avatar billede mr_bambi Nybegynder
09. juni 2003 - 22:19 #2
Jeg ved godt, at det som udgangspunkt påvirker alle underbiblioteker, men jeg tænkte, at man evt kunne sætte en <Directory /hotel/mr-bambi/WWW>-agtig rule?
Avatar billede htm Nybegynder
09. juni 2003 - 22:21 #3
Så skulle du måske gøre det for underbibliotekerned med

<directory /hotel/mr-bambi/WWW/sub>
AllowOverride None
</directory>

Måske det vil hjælpe, men du kan ikke sætte noget for WWW så det kun virker i det bibliotek!
Avatar billede mr_bambi Nybegynder
09. juni 2003 - 22:23 #4
...og nej,
Avatar billede mr_bambi Nybegynder
09. juni 2003 - 22:23 #5
det virker ikke med
php_value auto_prepend_file none

Det ville jeg også umiddelbart have troet, men desværre!
Avatar billede mr_bambi Nybegynder
09. juni 2003 - 22:27 #6
AllowOverride virker - men hvad gør den egentlig?
Avatar billede htm Nybegynder
09. juni 2003 - 22:28 #7
Fjerner muligheden for at afvikle .htaccess i det pågældende bibliotek!
Avatar billede htm Nybegynder
09. juni 2003 - 22:30 #8
Hos mig virker det fint med at smide

php_value auto_prepend_file none

i en .htaccess i underbiblioteket!
Avatar billede mr_bambi Nybegynder
09. juni 2003 - 22:34 #9
Det virker ikke ved mig. Så meget kan jeg da sige. Jeg ved ikke lige, hvad der er galt så!
Kan man forresten skrive flere filer ind i samme <Files>-regel? Altså noget a la
<Files fil1.php, fil2.php>
# Something
</Files
Avatar billede htm Nybegynder
09. juni 2003 - 22:42 #10
Der var lagt op til at man skulle kunne smide flere filer ind i <files> men det er ikke implenteret / fungerende endnu! beklager!

I stedet er du nødt til at lave flere <files> en for hver fil!

Du har kaldt din .htaccess .htaccess og ikke .htaccess.txt?
Avatar billede mr_bambi Nybegynder
09. juni 2003 - 22:48 #11
Se'fø'li'! :ø)
Avatar billede mr_bambi Nybegynder
09. juni 2003 - 22:49 #12
Ved du forresten hvordan jeg kan lave en slags IndexIgnore på de filer, der starter med "include." (fx "include.prepend.php"), men på en sådan måde, at Apache stadig kan prepende den?
Avatar billede htm Nybegynder
09. juni 2003 - 22:52 #13
IndexIgnore include*
Avatar billede mr_bambi Nybegynder
09. juni 2003 - 22:55 #14
Virker heller ikke: http://mr-bambi.dk/include.append.php

Kan det have noget med opsætningen at gøre? http://test.mr-bambi.dk/phpinfo.php
Avatar billede htm Nybegynder
09. juni 2003 - 22:58 #15
Det kan snildt have noget med opsætningen at gøre, men det er ikke noget man kan se i det bib!

Har du fjernet din
<directory /hotel/mr-bambi/WWW/sub>
AllowOverride None
</directory>

Hvis du ikke har fjernet den er det klart at du ikke kan afvikle .htaccess i dit underbibliotek!
Avatar billede mr_bambi Nybegynder
09. juni 2003 - 23:06 #16
Er fjernet for længst! Jeg kunne ikke få det til at virke alligevel, så den gav en "500 ISE".
i WWW/.htaccess står følgende:

php_value include_path /hotel/mr-bambi/includes

<Files *.php>
php_value auto_prepend_file /hotel/mr-bambi/WWW/include.prepend.php
php_value auto_append_file /hotel/mr-bambi/WWW/include.append.php
</Files>

IndexIgnore include*

I WWW/sub/.htaccess står kun:

php_value auto_prepend_file none

Men alligevel kan jeg se include.prepend.php og i sub/ prepender den stadigvæk.
Avatar billede htm Nybegynder
09. juni 2003 - 23:13 #17
Well - mærkeligt vil jeg sige - jeg har lige testet det på mit webhotel beliggende hos dht ;o) og det er ingen problemer med hverken
IndexIgnore include* eller php_value auto_prepend_file none

Min .htaccess i hovedbiblioteket ser sådan ud:
---------------------------------------------------
IndexIgnore include*
php_value auto_prepend_file /hotel/velvaeret/WWW/test/exp/include.prepend.php
-----------------------------------------------------

min .htaccess i underbiblioteket ser sådan ud:
-----------------------------------------------
php_value auto_prepend_file none
-----------------------------------------------

Og intet andet! Det virker uden problemer!
Avatar billede htm Nybegynder
09. juni 2003 - 23:16 #18
Dog har jeg lige opdaget at når du bruger <files *.php> i hovedbiblioteket, skal du også bruge dette i underbiblioteket! altså .htaccess i underbiblioteket skal se sådan ud:

<files *.php>
php_value auto_prepend_file none
</files>

hvor den første ser sådan ud:

IndexIgnore include*
<files *.php>
php_value auto_prepend_file /hotel/velvaeret/WWW/test/exp/include.prepend.php
</files>
Avatar billede htm Nybegynder
09. juni 2003 - 23:21 #19
stien er selvfølgelig tilrettet min side ;o)
Avatar billede mr_bambi Nybegynder
09. juni 2003 - 23:28 #20
Nu virker det i hvert fald mht. ikke at prepende. Tak skal du have, og det får du lige lidt point for. Men jeg kan stadig se http://mr-bambi.dk/include.prepend.php, selvom min WWW/.htaccess ser således ud:

php_value include_path /hotel/mr-bambi/includes

IndexIgnore include*
<files *.php>
php_value auto_prepend_file /hotel/mr-bambi/WWW/include.prepend.php
php_value auto_append_file /hotel/mr-bambi/WWW/include.append.php
</files>

(?)
Avatar billede htm Nybegynder
09. juni 2003 - 23:39 #21
Ok du vil kunne se den ved at skrive den absolutte sti?

Som jeg har troet det ville du fjerne den fra fillisten! ;o)

Nej det kan ikke lade sig gøre at fjerne adgange fra filen vha .htaccess hvor du stadig skal kunne prepende den!

og dogg måske noget ala

<files include*>
order allow,deny
allow from localhost
</files>

Måske en mulighed, men ikke sikkert!
Avatar billede mr_bambi Nybegynder
09. juni 2003 - 23:49 #22
YES!! Endelig virker det!
Mange tak skal du have...