Avatar billede akn1987 Nybegynder
09. juni 2003 - 17:00 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

radeon 9500 pro spillag

En af mine kammerater har efter min anbefaling købt et saphire radeon 9500pro med 128mbram. Nu har han det problem at kortet ikke giver ham bedre ydelse (i de fleste spil) end hans gamle gforce2 mx med 64 mbram. Cs kører ved 40-70 fps i både i opengl og direct 3d (800-600), Vietcong kører dårligt ligesom raven shield. Splintercell kører nogenlunde på det.
Vi har prøvet med ati opengl fix, cat 3.4, cat 3.2, omega 3.4, og de medfølgende fra saphire, directx og en formatering med winxp og win2k. Vi har også prøvet at skifte bundkortet ud med et MSi bundkort men der stoppede computeren halvejs inde i en formatering. Vi ville have opdateret bios men vi kan ikke finde en bios til netop dette kort, og de andre bioser kan ikke hentes fra hp'en.
Hans maskine er købt i bilka (hvilket jeg godt ved ikke er det mest smarte sted at købe et gaming rig) hardwaren er:
celeron 2 ghz
256 mb sdram fordelt i 2 blokke
et spacewalker bundkort med via 266 chipsæt (?) tror nok spacewalker er gået over til at hede shuttle eller noget.
det gamle gfx var et geforce 2mx

Håber ikke dette var alt for forvirende, og jeg ser frem til nogle gode svar.
Avatar billede tobias28 Praktikant
09. juni 2003 - 17:34 #1
hmmmm...rimelig mærkeligt...!! Har I prøvet med lidt flere ram måske?

hvilket bundkort er det præcist?
Avatar billede akn1987 Nybegynder
09. juni 2003 - 17:40 #2
det andet vi prøvede med eller det der sidder i computeren, og ja bundkortet understøtter både ddr og sdram så vi har oxo prøvet med en 512mb blok ddrram og de sad i den rigtige sokkel, men jeg mener ikke den kunne starte op med dem.

jeg sidder ikke med mobo'et ved mig så jeg kan ikke sige mere end det der står fordi jeg ikke kan huske det :)
Avatar billede akn1987 Nybegynder
09. juni 2003 - 17:46 #3
men vi prøvede kortet i en andens computer, en gammel 1200 mhz athlon, og der kørte den perfekt
Avatar billede tobias28 Praktikant
09. juni 2003 - 17:52 #4
kan du huske hvilken hastighed agp-porten har?
Avatar billede akn1987 Nybegynder
09. juni 2003 - 18:02 #5
4X agp
Avatar billede akn1987 Nybegynder
10. juni 2003 - 19:01 #6
Nogen løsninger?... Noone?
Avatar billede tobias28 Praktikant
10. juni 2003 - 22:00 #7
skal have flere oplysninger om comp! Ellers er det bare skud i tågen, og dem er du vist lige så god til!
Avatar billede akn1987 Nybegynder
10. juni 2003 - 22:07 #8
Undskyld hvis jeg har været uklar :) Men jeg har dog lidt svært ved at finde info om bundkort, da man ingen info får fra bilka
svært at finde ud af mere end hvad jeg har skrevet i bios,
Kender kun chipsætproducentens navn fra det navn "spacewalker" som står på en af chippene
Samtidigt hedder firmaet ikke spacewalker mere men jeg tror de hedder shuttle eller noget i den stil.

Skriv hvad du gerne vil vide og jeg skal prøve at finde informationerne til dig/jer!
Avatar billede akn1987 Nybegynder
10. juni 2003 - 22:09 #9
woops, en lille rettelse: Svært at finde ud af mere, end hvad jeg allerede har skrevet, i bios!
Avatar billede zorce Nybegynder
12. juni 2003 - 13:01 #10
Nu sidder jeg faktisk med samme prob. og jeg får heller ikke de sindsygeste forbedringer fra GF2GTS, men kan det ikke være fordi AGP4 blev fuldt udnyttet med GF2 og nu det nye R9500 flaskehalses ved AGP4?
Avatar billede lrd Nybegynder
12. juni 2003 - 13:02 #11
mon ikke du skulle oprette spørgsmål selv istedetfor at stille dem i andres tråde :-)
Avatar billede zorce Nybegynder
12. juni 2003 - 13:07 #12
Joeh det har du da fuldstændig ret i.. der kan ikke oprettes nok spørgsmål herinde på siden.
Avatar billede akn1987 Nybegynder
12. juni 2003 - 16:58 #13
tror ikke at det er agp porten der er flaskehalsen, fordi jeg har prøvet i en gammel 1200mhz athlon computer, med et gammelt asus a7v-e bundkort som også køre agp x4 men der kørte kortet perfekt.
Avatar billede tobias28 Praktikant
12. juni 2003 - 17:13 #14
hmmm....hvis kortet er fra et eller andet firma man næsten aldrig har hørt om, og man ikke rigtig kan se hvad det er......så ville jeg købe et nyt bundkort.....det er åbenbart et eller andet sted der det er galt....celeronen er socket 478 ikke? kig: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1265007893

har selv dette kort...kører rigtig godt..!!

Hvis du meget gerne vil finde årsagen istedet, kan du jo downloade aida32 http://www.aida32.hu/aida32.php

den kan fortælle dig oplysninger om hele computeren...prøv at skrive dem herinde!
Avatar billede akn1987 Nybegynder
12. juni 2003 - 18:11 #15
ok, her er nogle oplysninger fundet gennem aida32:

Motherboard navn: shuttle MV43(N)

Front side bus egenskaber:
Bustype: IntelNetburst
Busbredde: 64bit
Virkelighastighed: 100mhz(QDR)
Effektiv hastighed: 400 mhz
Båndbredde: 3200mb/s

Egenskaber for chipsæt bus:
Bus type:Via V-link
Bus bredde: 8 bit

Motherboard fysisk information:
Cpu sokler: 1
Udvidelses sokler: 2PCI,1AGP,1CNR
Ram sokler: 4 DIMM
Intigrerede enheder: Audio, Video
Form faktor: Micro ATX
Motherboard størrelse: 240mm * 240mm
Motherboard chipsæt: P4M266

Der var sq meget, men hellere for meget end for lidt. Dette kommer fra kategorien Motherboard, hvis der er noget andet i har brug for at vide så skriv.
Avatar billede tobias28 Praktikant
12. juni 2003 - 18:22 #16
Avatar billede tobias28 Praktikant
12. juni 2003 - 18:23 #17
skal til fodbold nu! snakkes senere!
Avatar billede akn1987 Nybegynder
12. juni 2003 - 18:57 #18
det ligner meget der vises på siden, dog er jeg ret sikker på at der ikke er nogen sølvfarvet køleprofil chippen! (men at den var sort og at der stod "Spacewalker" på den)
Avatar billede esurk Nybegynder
13. juni 2003 - 12:57 #19
Den var sort og der stod "Spacewalker" på den.
Avatar billede tobias28 Praktikant
25. august 2003 - 00:59 #20
hvordan går det her?
Avatar billede esurk Nybegynder
25. august 2003 - 13:09 #21
ikke noget nyt endnu...
Avatar billede akn1987 Nybegynder
15. oktober 2003 - 20:56 #22
Det var motherboardet der var noget i vejen med, han har skiftet og nu kører det deruda' here you go :)
Avatar billede tobias28 Praktikant
15. oktober 2003 - 22:46 #23
thanx....godt du fandt ud af det!