Avatar billede m_bold Praktikant
09. juni 2003 - 16:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Unmountable boot volume

Jeg havde tidligere windows me, men formatterede forleden min hd og installerede win xp home. men nu vil programmet ikke åbne. jeg får bare en blå skærm med beskeden UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME. jeg har set andre stille det samme spørgsmål og prøvet alle mulige ting, men intet virker. ind imellem kan jeg dog komme ind i xp, men efter en genstart er problemet for det meste det samme...
Avatar billede m_bold Praktikant
09. juni 2003 - 16:21 #1
jeg ved ikke om jeg har udma diske. hvordan finder jeg ud af det?
Avatar billede allan.k Nybegynder
09. juni 2003 - 16:25 #2
Jeg havde det samme problem da jeg skulle installere XP efter at have formateret min HD.
Det hjalp med en opdateret HD controler, ´tror jeg nok, det er længe siden.
Avatar billede m_bold Praktikant
09. juni 2003 - 16:26 #3
opdateret HD controller????
Avatar billede soda Nybegynder
09. juni 2003 - 16:26 #4
Avatar billede soda Nybegynder
09. juni 2003 - 16:27 #5
Det skulle have været et svar ;)
Avatar billede m_bold Praktikant
09. juni 2003 - 16:28 #6
Det har jeg prøvet bortset fra det med 80 wire kablet. hvordan ved jeg om jeg har UDMA diske?
Avatar billede m_bold Praktikant
09. juni 2003 - 16:30 #7
allan hvad mener du med opdateret HD controller?
Avatar billede m_bold Praktikant
09. juni 2003 - 16:40 #8
ingen svar
Avatar billede allan.k Nybegynder
09. juni 2003 - 16:50 #9
Jeg mener det hed en HD controler, jeg hentede den fra HighPoint Technologies hjemmeside.
Jeg hentede den og lagde den på en disk, og da jeg startede istallationen af XP spørger programmet på et tidspunkt om man selv vil vælge en SCSI eller RAID driver og så trykker man på F6, og så er det det.

Det er som sagt lang tid siden jeg havde det problem, men jeg håber det kan hjælpe dig.