Avatar billede clj Nybegynder
09. juni 2003 - 14:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilket grafikkort/dele til videoredigering

Jeg er ved at sammensætte en PC til videoredigering og fotoredigering - herudover skal den kun bruges som alm. kontor-PC og måske et enkelt husmandsspil, fx. Flightsim.

Jeg kan ikke bestemme mig for hvilket grafikkort jeg skal vælge. Overvejer Matrox Millenium G450 dual med TV-out.

Har du et bedre forslag til et grafikkort, når jeg ønsker TV-out samt gerne mulighed for at anvende to monitorer?

Hvad synes du om den øvrige konfiguration?

Thermal Take Midi Tover, 400 w
MSI 875P LSR Dual DDR, AGPx8
Pentium 2600 FSB 800 MHZ
2 stk. 256 mb corsair value Ram DDR 3200,
2 stk. Vestern Digital 360b GD, Sata 36,7 GB, 10.000 rpm
1 stk. Maxtor 100 GB 7200
samt brænder m.m.

Claus
Avatar billede donwang Nybegynder
09. juni 2003 - 14:07 #1
Hvad med nogle flere ram?
Avatar billede chalde Seniormester
09. juni 2003 - 14:07 #2
Avatar billede clj Nybegynder
09. juni 2003 - 14:12 #3
Ups, jeg troede ikke den røg afsted første gang, hvor jeg havde valgt en forkert gruppe.

Mht. RAM, så kører jeg i øjeblikket på en 1.4 ghz maskine med 512 ram og rammæssigt går det godt nok, men der burde nok fyldes ud på alle fire pladser.
Avatar billede tumben Novice
07. juli 2003 - 23:21 #4
hej jeg har både G450 og G 550 og de er rigtig gode til videoredigering...men spørgsmålet er om du ikke skulle købe nogen af deres nye Pserie...750P tror jeg den hedder..på den kan du have 2 skærme...OG et TV sluttet til..den kan du ikke med de andre...de er kun til 1 skærm og 1 tv...ELLER 2 skærme
Avatar billede clj Nybegynder
09. juli 2003 - 16:59 #5
Tak for oplysningen, det må være dem der hedder Parhelia
Avatar billede clj Nybegynder
09. juli 2003 - 17:04 #6
Hvordan er det lige jeg får dig givet point. Det er et stykke tid siden jeg sidst var herinde.
Avatar billede tumben Novice
17. juli 2003 - 06:41 #7
nej det er ikke parhelia...den hedder P750...og du giver points...når en har svaret..kan du tildele points...først derefter..;-)
Avatar billede tumben Novice
19. juli 2003 - 15:18 #8